EA-chefen: Över en miljard spelare

Robot
Medlem
EA-chefen: Över en miljard spelare

Mycket möjligt om man räknar alla slags spel på mobil, konsoler och PC...

Medlem

nästan varje mobil i europa har ju nåt litet mobilspel av ea när man köper den.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Så jävla mycket bullshit så det skriker om det. så löjligt alltså

Medlem

@FuzioN: Vad är bullshit och vad är löjligt? :S

Han uppskattar att de finns 1 miljard som konsumerar spel i någon form? Förstår verkligen inte hur herrn menar.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Tror FuzioN tror att det bara handlar om Electronic Arts vilket är fel. Läser folk bara rubriken suck.....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Majoriteten av alla är inte konsumenter dock, EA har svårt att nå dom som spelar Spindelharpan

Medlem
Skrivet av klossen:

Tror FuzioN tror att det bara handlar om Electronic Arts vilket är fel. Läser folk bara rubriken suck.....

mmm.. älska folk som bara läser rubriker,
ett praktexempel var en nyhet för ett tag sen där FZ skrev om att Sony planerar att införa en avgift,

och folk skrev och var helt uppgivna,
vaaa.. nee det får inte bli nån avgift,

dom flesta trodde att Sony planerar att införa en onlineavgift,
MEN, hade folk läst mer än rubriken så stod det att den eventuella avgiften gäller vissa nya tjänster,
som typ möjlighet att hyra film och dylikt genom ps3.

Vet inte hur många gånger man fick skriva, läs inte bara rubriken,
men folk bölade ändå,
neej ingen avgift... snyft.. lol.

Medlem

lite fattigt att räkna med folk som enbart spelar typ mobilspel eller liknande, aja jag skiter i vilket hur dom räknar igentligen...

Medlem

Jag måste hålla med elmackonr1 om att det är lite skevt att räkna folk som spelar mobilspel, personligen tycker jag det är stor skillnad på att spela något på mobilen för att fördriva tiden på bussen och 'verkligen' spela något till exempel Assassins Creed II. Steget från mobilen till konsolen är enormt, i alla fall verkar det vara så för min flickvän.

Inaktiv

Man tro dom räknar in fiol spelarna ?

Medlem
Citat:

Och vem vet, en vacker dag stöter du kanske på dina föräldrar på Quake Live-servern?

Jag spelar ihop med mina tonårssöner, kanske tycker jag det är roligare än dom gör, men kul har vi i alla fall.

Medlem

Spel finns ju överallt så det förvånar mig inte att uppåt 1 miljard människor spelar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar