Robot
Alan Wake

Alan Wake vandrar i samma dystra mörker som Max Payne. Ljuset i mörkret är ett absolut måste, utvecklarna Remedy berättar varför.

#remedy-entertainment, #alan-wake, #microsoft, #mirrors-edge, #littlebigplanet


Medlem
Alan Wake - vi intervjuar Remedy

AWESOME det här blir intressant läsning!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Har inte läst än men om de här är den omryktade 01:00 embargot then I'm not disappoint!

Edit: Läst nu, är väl inte så jättemycket nytt men det är kul att veta att tåget fortfarande rullar på.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Om det inte släpps till PC så bryr jag mej inte om denna titel! Sviker dom PC ägarna så blir det inga mer spel köp av dom!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Underbar läsning. Men vi får se om jag väntar till PC-release? Eller om det är så jäkla bra så man bara måste ha det till 360:)

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Om det inte släpps till PC så bryr jag mej inte om denna titel! Sviker dom PC ägarna så blir det inga mer spel köp av dom!

Cry me a river.

Härligt med en exklusiv intervju, fick reda på endel info jag inte visste sedan tidigare.

Tomas, intervjuade du dem på engelska eller svenska?
Vore coolt om Sam Lake kunde prata svenska.

Medlem

Blablablablabla hoppas bara det blir bra och kommer till pc i god tid så är jag nöjd!

Medlem

Well, har inte mycket till övers för överhypade spel. när är det vi såg första trailern 3-4 år sedan? Då var det snyggt. nu är det mest mediokert, men o andra sidan. Det är ju till xbox360 och den har ju några år på nacken. Det vore trevligt om de slutade hypa sina alster 5 år innan release. hinner ju tröttna lixom.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Detta skulle göra sig bra på PC, tror jag. Microsoft är elaka

Medlem

Känns som att det kommer bli drygt efter ett tag att alltid behöva "lysa" ner dina fiender innan du kan döda dem. Låter kanske som en häftig grej men frågan är hur häftig den är 10 timmar in i spelet.

Sen att de inte kunde svara korrekt på favorit vapen frågan var ju bara löjligt...

Medlem
Skrivet av Cane:

Känns som att det kommer bli drygt efter ett tag att alltid behöva "lysa" ner dina fiender innan du kan döda dem. Låter kanske som en häftig grej men frågan är hur häftig den är 10 timmar in i spelet.

Sen att de inte kunde svara korrekt på favorit vapen frågan var ju bara löjligt...

Ungefär som bullet timing i max payne, det var med kul i 10 minuter. Sen använde jag det inte speciellt ofta i varken 1 an eller 2 an. Båda är dock riktigt bra spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Redaktör
Skrivet av asdfg:

Tomas, intervjuade du dem på engelska eller svenska? Vore coolt om Sam Lake kunde prata svenska.

Engelska. Vi e-postintervjuade, jag vet inte om gossarna pratar svenska.


signatur
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Cane:

Känns som att det kommer bli drygt efter ett tag att alltid behöva "lysa" ner dina fiender innan du kan döda dem. Låter kanske som en häftig grej men frågan är hur häftig den är 10 timmar in i spelet.

Sen att de inte kunde svara korrekt på favorit vapen frågan var ju bara löjligt...

Ungefär som bullet timing i max payne, det var med kul i 10 minuter. Sen använde jag det inte speciellt ofta i varken 1 an eller 2 an. Båda är dock riktigt bra spel...

orly? bullettime var ju ett verktyg snarare än ett nöje för att ta sig ur svåra situationer.

Medlem

Hur vart det med ps3 realese? Det står här ovanför att det ska släppas till ps3 men jag har hört att det inte kommer att göra det, eller?

Redaktör
Skrivet av xector:

Hur vart det med ps3 realese? Det står här ovanför att det ska släppas till ps3 men jag har hört att det inte kommer att göra det, eller?

Det blir ingen PS3-release. Microsoft ger ut spelet och som det ser ut nu släpps det enbart till Xbox 360. Möjligen blir det pc-release också, men det finns inga besked om det.


signatur
Medlem

Detta som en gång i tiden skulle bli ett av Vistas stora DX10 dragplåster. Nu är Vista på väg i graven och Alan Wake släpps enbart till 360:an. Lite tråkigt då man "bara" har PC och PS3.
Med stor sannolikhet så kommer det nog att släppas senare till PC, när Xbox 360 versionen sålt ett par miljoner.
Men visst såg det bättre ut för en 3-4 år sedan..får hoppas på gameplay, story mm.

Medlem

Errhmm... Luigis Mansion gameplay igen! Nooooooooooooooooo.


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av stege99:

Detta som en gång i tiden skulle bli ett av Vistas stora DX10 dragplåster. Nu är Vista på väg i graven och Alan Wake släpps enbart till 360:an. Lite tråkigt då man "bara" har PC och PS3.
Med stor sannolikhet så kommer det nog att släppas senare till PC, när Xbox 360 versionen sålt ett par miljoner.
Men visst såg det bättre ut för en 3-4 år sedan..får hoppas på gameplay, story mm.

Så sant så!

Medlem

kändes inte som Tomas lyckades klämma något intressant ut ur utvecklarna då dom oftast tycktes undvika eller missuppfatta frågorna. Men Alan Wake kommer bli lujligt bra är jag rättså säker på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ofan, hoppas spelet kommer inom 6 månader


signatur

Game long and prosper

Medlem

Alltid kul med AW-nyheter. Lite ny info för min del också, det där med två-stegs dödandet. Vilka förväntningar jag har på spelet. Längtar efter att få starta det på min box och projektor.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Remedy är bra på att hypa.
första max payne tog också flera år att släppas efter att det visades upp första gången.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

ja den där riktiga open world som först utlovades lär ju inte hända, och att dom övergett pcn för närvarande gör ju inte saken bättre...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av xector:

Hur vart det med ps3 realese? Det står här ovanför att det ska släppas till ps3 men jag har hört att det inte kommer att göra det, eller?

Det blir ingen PS3-release. Microsoft ger ut spelet och som det ser ut nu släpps det enbart till Xbox 360. Möjligen blir det pc-release också, men det finns inga besked om det.

Det enda som skulle tala för att de gjorde det är att gossarna är finnar. Åh andra sidan så ligger deras hembas i Esbo, ett stenkast ifrån Helsingfors. Vad jag vet så är svenskan utbredd "bara" på den finska västkusten. Är iaf så jag förstod en korridorspolare.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Remedy gör bra skit, så Alan wake ligger lätt på min köplista.

ang. pc/xbox. synd. men så länge som dom inte försöker sig på båda samtidigt så är jag nöjd.

Medlem

Ja, precis! Väljer de tex endast 360 så kan inte PC-människorna klaga på att det är en konsollportning. Men det är klart det är tråkigt för dem om de inte får spela detta spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ja, precis! Väljer de tex endast 360 så kan inte PC-människorna klaga på att det är en konsollportning. Men det är klart det är tråkigt för dem om de inte får spela detta spel.

Det får de visst! Frågan är ju om de kan...

Lär ju låsa in mig i med det här spelet när det kommer!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar