Win Defender och Avg free!! Duger det?

Medlem
Win Defender och Avg free!! Duger det?

Prövat F-Secure 08 Internet security och vet en som har Norton Internet security 08 och problemet är att dom är extremt system krävande. Därför kör jag nu med Avg Free antivirus och win defender + Vistas egen firewall "bara"
Duger det?

Måste man hosta upp ca 500kr för ett segt internet säkerhetspaket för att vara skyddad?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Jag kör Comodo Firewall, AVG Free Anti-Virus och för AVG Free Anti-Spyware och det fungerar bra, man behöver inte betala för att skydda sig mot virus, spyware och hackare.

Inaktiv

Japp, använder AVG free Anti-Virus och AVG Anti-Spyware free. Samt ZoneAlarms free Fire-wall. Superbra skydd. nte haft ett enda virus eller intrång på hur länge som helst.

Medlem

Änvänder också AVG det är bra för att det inte segar ner datorn som tex Norton.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Ok nästa fråga då.
Win defender är det bra eller ska man typ avaktivera det och köra avg spionskydd istället? Tror ni det är bättre?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

AVG Anti-Spyware är bara bra i 30 dagar så Windows Defender är mycket bättre, kör det själv.

Medlem
Skrivet av Xphome:

AVG Anti-Spyware är bara bra i 30 dagar så Windows Defender är mycket bättre, kör det själv.

Ok det har ju realtidskydd men det som jag tycker är lite oroande är att det aldrig verkar hitta nåt. Men den kanske blockar det direkt eller?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Xphome:

AVG Anti-Spyware är bara bra i 30 dagar så Windows Defender är mycket bättre, kör det själv.

Ok det har ju realtidskydd men det som jag tycker är lite oroande är att det aldrig verkar hitta nåt. Men den kanske blockar det direkt eller?

haha lite komiskt. Inget AV hittar ju alla virus.
Därför ska man komplettera sitt AV med anti spyware program ex. SpyBot, SuperAntispyware etc. Men att du ska vara orolig för att Wdefender inte hittar nått låter lite långsökt, men testa med andra program om du är orolig.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Xphome:

AVG Anti-Spyware är bara bra i 30 dagar så Windows Defender är mycket bättre, kör det själv.

Ok det har ju realtidskydd men det som jag tycker är lite oroande är att det aldrig verkar hitta nåt. Men den kanske blockar det direkt eller?

haha lite komiskt. Inget AV hittar ju alla virus.
Därför ska man komplettera sitt AV med anti spyware program ex. SpyBot, SuperAntispyware etc. Men att du ska vara orolig för att Wdefender inte hittar nått låter lite långsökt, men testa med andra program om du är orolig.

Därför att spionprogram mm inte räknas som virus och därför inte skyddas av ett rent antivirusprogram. Med Avg free och win defender blir tom min bärbara dator pigg igen:) och är klar att använda väldigt snabbt när man startar den. Med F-secure 08 tog det ca 10min vid uppstart innan det gick att surfa och det är inte så kul. Därmed vill jag varna för F secure och Norton 08 mfl köpes lösningar som segar ned våra datorer nåt alldeles otroligt.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Menade bara att AVG Anti-Spyware's real-tids skydd försvinner efter 30 dagar om man inte väljer att betala.

Skrivet av Silenz:

Med Avg free och win defender blir tom min bärbara dator pigg igen:) och är klar att använda väldigt snabbt när man startar den. Med F-secure 08 tog det ca 10min vid uppstart innan det gick att surfa och det är inte så kul. Därmed vill jag varna för F secure och Norton 08 mfl köpes lösningar som segar ned våra datorer nåt alldeles otroligt.

Har F-secure som jag fick från Telia tycker inte det går märkbart segt att starta datorn 2-3 min kanske...med xp


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av Silenz:

Med Avg free och win defender blir tom min bärbara dator pigg igen:) och är klar att använda väldigt snabbt när man startar den. Med F-secure 08 tog det ca 10min vid uppstart innan det gick att surfa och det är inte så kul. Därmed vill jag varna för F secure och Norton 08 mfl köpes lösningar som segar ned våra datorer nåt alldeles otroligt.

Har F-secure som jag fick från Telia tycker inte det går märkbart segt att starta datorn 2-3 min kanske...med xp

Ok F-secure 08 har som systemkrav 1000mhz och det är rätt mycket tycker jag. Numera har alla stora tillverkare bakat in en massa i sina program som drar ned och jag tycker dom kräver för mycket men är säkert väldigt bra.
Avg free kräver 133mhz tex;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar