Soundmax med vista

Inaktiv
Soundmax med vista

Tjena jag har haft vista ett bra tag nu. Men Soundmax fungerar ju inte själva programet hittar jag inte. Så att jag kan använda mitt 5.1 ljud vet inte vad de är för fel? Kör Asus m2n32-sli deluxe, Windows vista home premium 64 bit sp1. Nån som vet nån lösning så att ja kan använda mitt sorround system ? Tack på förhand.

MVH//Christoffer

Medlem

Hm har du kollat om du kan hämta nyare drivrutiner på nätet? Dom som följer med ditt moderkort än nog inte så nya. Googla på Soundmax eller gå in på Asus hemsida och sök på uppdateringar på ditt moderkort.

Nu vet jag inte hur mycket datorvana du har men ljuddrivrutin följer med på asus moderkortets cd så du måste installera den om du inte har gjort det.
Sen om du ändrat nåt i bios så kanske det är avaktiverat ( audio device) där då måste du aktivera det
Hur som helst hoppas detta vart till någon hjälp


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

testa den här drivrutinen

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/Driver/Audio/ADI/AudioADI...

Namn: SoundMAX ADI Audio Driver v6.10.1.6100 for 32bit/64bit Windows Vista

Men har du kört Windows Update?


signatur

/Fat_cat

Medlem

Hur går det Noffe?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

ok ja har prova med massa olika drivrutiner och allt är uppdaterat å så. men de värkar inte vilja fungera ska pröva med dom där drivarna

Inaktiv

det fungerade inte med dom dära drivarna heller :/ värkar ju inte fungera soundmax till vista :S

Inaktiv

Lite komplicerat kan det vara emellanåt.
Man kan till exempel göra följande för att dra igång det:

1. Installera SoundMax.

Det fungerar inte men lämna det därhän så länge.

2. I Device Manager ta bort (delete) alla icke certifierade driv.

3. Sedan i Device Manager välj Uninstall.

Nu bör det komma upp "problem med ljudkort".

4. Välj nu "refresh installed drivers from SoundMax".

Klart och fungerande hoppas vi.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

oki då ska ja prova och göra så där så får vi se om de fungerar tackar

Medlem

kan bero på att SP1 till vista är så pass nytt att tillverkare inte hunnit uppdatera drivrutiner.. hörde att många program var ej kompatibla med Vista SP1...

Inaktiv

ok ne men det har inte fungerat förut heller

1
Skriv svar