Win Media player 11 i Vista hjälp behövs!

Medlem
Win Media player 11 i Vista hjälp behövs!

Alltså hittar inte vart jag kan välja vilka filer som win media player ska kunna vara förvald på och spela upp.
Har Real player och Quicktime också men vill ha win media player som förval att spela upp vissa filtyper.
Har i tidigare versioner alltid hittat var jag väljer det men inte i 11an på Vista:\

Kan någon som vet hjälpa mig med detta för det måste ju gå att göra men kan inte hitta vart.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Höger klicka på en .mp3 fil och välj öppna med WMP och kryssa i att de alltid skall öppnas med det som standard?

Medlem

simpelt, starta upp mediaspelaren och höger klicka på raden där du ser "uppspelning", "bibliotek", etc och sen välj Verktyg->Alternativ i menyn. sen är det bara att trycka på "filtyper" tabben och ställ in vilka filtyper som WMP ska spela upp

Medlem
Skrivet av mad-dog:

simpelt, starta upp mediaspelaren och höger klicka på raden där du ser "uppspelning", "bibliotek", etc och sen välj Verktyg->Alternativ i menyn. sen är det bara att trycka på "filtyper" tabben och ställ in vilka filtyper som WMP ska spela upp

Antar att du kör med XP för i Vista finns inte den tabben i media player men det finns på ett helt annat ställe så jag har löst allt iaf.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

skumt att menyn inte finns i Vista eftersom WMP är ett seperat program och borde se likadant ut på vilket OS du än använder.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

skumt att menyn inte finns i Vista eftersom WMP är ett seperat program och borde se likadant ut på vilket OS du än använder.

Japp det är skumt men det är så iallafall.
Trodde Vist skulle vara användarvänligare men det är det knappast.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

När jag går in på denna länk och väljer lyssna på inspelningen sen översta mp3 länken så får jag sidan kan inte visas Förut har media player börjat buffra och sen spelat upp

Länk http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=125018

Har återställt standard värdena men hjälper inte!
Någon som har nåt tips? (detta problem gäller alla såna här typer av länkar där win media player ska buffra verkar det som)
Tacksam för alla svar detta är så irriterande


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det får du ändra separat i webbläsaren, vilket program som ska öppna filen.

Medlem
Skrivet av Kaempestore:

Det får du ändra separat i webbläsaren, vilket program som ska öppna filen.

aha vet du vart i webbläsaren jag gör det?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av mad-dog:

simpelt, starta upp mediaspelaren och höger klicka på raden där du ser "uppspelning", "bibliotek", etc och sen välj Verktyg->Alternativ i menyn. sen är det bara att trycka på "filtyper" tabben och ställ in vilka filtyper som WMP ska spela upp

Antar att du kör med XP för i Vista finns inte den tabben i media player men det finns på ett helt annat ställe så jag har löst allt iaf.

Om du menar tabben med arkiv , visa , spela etc så prova tryck alt knappen . Den bör komma fram då men det är kanske inte den du snackar om

Medlem
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av mad-dog:

simpelt, starta upp mediaspelaren och höger klicka på raden där du ser "uppspelning", "bibliotek", etc och sen välj Verktyg->Alternativ i menyn. sen är det bara att trycka på "filtyper" tabben och ställ in vilka filtyper som WMP ska spela upp

Antar att du kör med XP för i Vista finns inte den tabben i media player men det finns på ett helt annat ställe så jag har löst allt iaf.

Om du menar tabben med arkiv , visa , spela etc så prova tryck alt knappen . Den bör komma fram då men det är kanske inte den du snackar om

Nej alltså fliken där man väljer vilka filtyper media player ska spela som finns i xp finns inte i media player i Vista utan man måste gå på start och standard program för att välja. Problemet var att jag gjorde det och sen återställde jag media player och andå spelade den inte vissa filtyper men nu är problemet löst återkommer med det om någon är intresserad:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar