Spana in Lionheart: Kings' Crusade

Robot
Medlem
Spana in Lionheart: Kings' Crusade

En rätt häftig historia det där om Lionhearts korståg, dock ser jag inte hur man kan göra ett "bra" strategispel på den. Sen, varför skulle man vilja ändra på den historien? Det var ju det enda korståget dom egentligen lyckades åstadkomma nått med.

Medlem

1a korståget var det mest lyckade eftersom man lyckades erövra en större del av Heliga landet än vad man lyckades återerövra under 3e korståget.

Medlem

Har kört en del King Arthur nu, och jag vet inte vad jag tycker om de här utvecklarna. För det första känns det helt klart som en ripoff av Total War. Det ÄR en ripoff av TW. Sen är det lite coola features och grejer som de kör på, men helheten tyngs av att spelet är så otroligt dåligt optimerat och trögt med en massa skumma designval. Det bara känns "ryskt" hur konstigt nu det kan låta. Har du spelat ArmA och Stalker så vet du vad jag menar.

Av det jag sett och hört av lite snack med utvecklarna kommer detta liret äga extremt mycket.:up:


signatur
Medlem

Har haft möjligheten att få det här spelet demat för mig av en av utvecklarna och kan säga att det ser verkligen ut att vara sjukt roligt! Någon journalist på gamescom använde beskrivningen "Som Total War fast bättre" vilket jag nästan vågar hålla med om.

1
Skriv svar