Comhem 8 mb upload

Inaktiv
Comhem 8 mb upload

Hej!

Beställde 8 mb upload från comhem igår, har haft 8/1 innan men nu uppgraderat till 8/8, var tanken.

Problemet är att jag fortf bara skickar trafik i 1 mb, någon som bor i Göteborg som upplevt liknande problem vid beställning av högre upload?

Fick felanmäla hos deras kundtjänst och dom skulle ringa idag eller imorrn om dom visste vad som var fel.....låter ju inte jättelovande direkt, man har ju hört det förut menar jag.

Inaktiv

ComHem brukar med hyfsad lätthet kunna leverera rätt
hastighet.
Jag hade 24/8 där förut och då låg linan på 25/10.
Nu har jag 8/8 och den ligger lite över det.
mellan 900KB och 1MB per sekund bör din lina ligga på uppåt.
Har du kört TP-test?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Typ samma problem jag har då, jag har 8/8 men skickar ändå bara i 1Mbit(dvs runt 128kb/s) till en del. Även polare med comhem 24Mbit tankar bara i 1Mbit av mig. Tptest går i 8Mbit dock.

Ja har strulat med comhem kundtjänst 3-4 gånger men gav upp o tjata då det inte ledde någonvart.

Men testa TPtest iaf som unix sa om du inte gjort det.

Inaktiv

Japp jag kör Tptest, får max 1 mb upp där.

Får väll se om dom löser idag, irriterande är det iaf att det inte funkar

Inaktiv
Skrivet av sirdanne:

Japp jag kör Tptest, får max 1 mb upp där.

Får väll se om dom löser idag, irriterande är det iaf att det inte funkar

Får du bara 1mb upp i tptest så är det bara att ringa å klaga tills dom fixar det. Hade ett liknande problem för cirka ett år sedan, efter ett tio-tal samtal så förstog dem att något inte stog rätt till och fixade det.

Nu var det inte Comhem jag hade som isp, men av erfarenhet är alla lika trångsynta...

Medlem

Eftersom du beställde det så kanske det tar några dagar innan dom börjar leverera det till dig. Bara en gissning men så är det Telia iallafall.

1
Skriv svar