Hur ofta Defragmenterar du ?

Inaktiv
Hur ofta Defragmenterar du ?

Hallå hallå

Yes, som topic låter.
Hur ofta defragmenterar du dina diskar ?

Själv kör jag nån gång i månaden, beroende på hur mycket som installerats och avinstallerats.

Dett akanske inte är så värst nödvändigt ?
Men av tidigare erfarenhet av en äldre dator för några år sedan fick jag tips om en defrag och datorn vart helt plötsligt piggare, efter detta har jag försökt göra det ganska ofta.

Medlem

1-2 gånger/månaden.

Inaktiv

Glömde skriva, skriv gärna storleken på era diskar och ungefär tid det bruakr ta

Själv har jag en 500gb och har haft den i ca 3 dagar nu men har lagt in och installerat ca 10 spel nu + 5gb musik och gjorde en defrag och tiden vart ca 1:50.

Inaktiv

1 gång/månaden ungefär. 250gig tar ungefär tja... Vetefan.. Gör det när jag sover och det är klart när jag vaknar så runt 1-7 timmar antar jag

Medlem

Aldrig, jag kör OS X


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Har hört tips av vissa snubbar som jobbar inom datorer att man skal lgöra 2 defragmenteringar i rad för bästa resultat ?
Inget jag gör men kan detta stämma ?

Medlem

aldrig typ, enda gången jag verkligen märker av att mina hårddiskar är fragmenterad är när jag ska ta bort kataloger som har massor utav filer. då tar det en väldans lång tid för windows ens att starta "ta bort" processen och den står bara och väntar medans min hårddisk låter samt att hårddisk lampan blinkar.

min hårddiskar är
C:\ 40 GB
D:\ 250 GB
E:\ 250 GB

Medlem

1-2 gånger/månaden. G:\ som är på 196,29GB med 28,88GB ledigt utrymme tog 46 minuter och 19 sekunder att defragmentera. Använde datorn sammtidigt.

Medlem

Defraggar aldrig, det är bara överskattat

Inaktiv

Jag har ställt in att den ska defragmentera varje gång skärmsläckaren går igång.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Inaktiv

1 gång i månaden, gör det när jag sover så vet inte hur lång tid de tar.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

I XP burken kanske några gånger per år.
Tar kanske 30 min med 250GB.
Däremot rensar jag flera gånger i veckan.
När jag körde Win95 kunde det bli flera defrag om dan
eftersom det är den snabbaste man kan tänka sig (mindre än 1 minut).
I Ubuntu burken = aldrig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

00a
Medlem

ca 1 gång i månaden för mig

Medlem

Defragmenterar aldrig för jag kör Ubuntu Linux

Medlem

defragmenterar 4-5 ggr i månaden.
Det tar väll mellan 10-30min att defragmentera min 250gb disk.
Använder mig inte utav den inbyggda i Windows därför jag tycker den är väldigt långsam (;


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Medlem

en gång /mån,tar typ 10min


signatur

B lup

Medlem

jag gör väl en defrag när jag gjort många förändringar, och oftast bara på systemdisken. Så en gång om halvåret kanske, tycker jag räcker för mig.


signatur

thank you, come again

Medlem

Aldrig kört manuellt så tänkte köra en, men Vista hade tydligen satt på automatisk defrag varje vecka, så gjorde senast i förrgår.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

Fan det programet var ju skitbra! Jag som trodde standard programet i Windows var bra..

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Xphome:

Fan det programet var ju skitbra! Jag som trodde standard programet i Windows var bra..

Vad pratar vi om för skillnad?

Medlem
Skrivet av Kaempestore:
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Xphome:

Fan det programet var ju skitbra! Jag som trodde standard programet i Windows var bra..

Vad pratar vi om för skillnad?

Jag tycker det går snabbare och bättre att defragmentera och att man kan defragmentera fast man har mindre än 15% ledigt utrymme.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Kaempestore:
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Xphome:

Fan det programet var ju skitbra! Jag som trodde standard programet i Windows var bra..

Vad pratar vi om för skillnad?

Jag tycker det går snabbare och bättre att defragmentera och att man kan defragmentera fast man har mindre än 15% ledigt utrymme.

Fint program :D.
Själv använder jag det därför att man inte kan se en defrag map i vista.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Härligt defrag program!!
Tack för det:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Jag brukar defragmentera min 400gb disk ungefär 1-2 gånger i månaden och det brukar ta ungefär en timme som mest att göra detta, och då använder jag ungefär 70% av hårddisken.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar