Xp hemlighet (Windows-Xp användare)

Medlem
Xp hemlighet (Windows-Xp användare)

En litet easter-egg för oss XP användare en polare upptäckte här om dagen. Flesta av er kanske redan känner till detta, men han visade mig det och jag tyckte det var sjukt kul

Det du ska göra är att gå in på "Kör" eller "Run" och skriva detta: telnet towel.blinkenlights.nl

Sen är det bara o titta o njuta...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

För oss vista användare som ej vet om detta.
Vad händer ?

Medlem

Är ju ingen hemlighet utan att man använder telnet för att connecta till towel.blinkenlights.nl

Medlem

Hemligt värre.

Inaktiv

telnet är ju inte direkt logiskt ekvivalent med win xp....


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

detta funkar med vista också, det är bara att aktivera telnet nånstans (google) och sen skriver man in det.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Hur skulle det där kunna vara ett easteregg för just XP? Det är ju inte ens microsofts servrar, funkar i alla operativsystem som har någon slags telnet klient :P.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

Haha, trådstartaren har inte mycket koll inte

edit: killen är ju bara 16 såg jag, förklarar ju lite.


signatur
Medlem

usch vad busigt detta var snyggt gjort.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av cammo:

Haha, trådstartaren har inte mycket koll inte

edit: killen är ju bara 16 såg jag, förklarar ju lite.

Excuse me? Jag tycker att en starwars rulle enbart gjord med punkter och streck och som kräver det kommandot för att starta räknas som ett litet easter-egg, men nu så hade jag fel. Men vad skulle det spela för roll om jag var äldre?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av erge:

Hemligt värre.

Lite kul är det väl endå


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

och anledningen till att jag trodde att det endast funkade på XP var att någon annan på youTube hade skrivit att det ej funkade på VISTA.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tror cammo syftar på att en 16 åring i regel inte vet vad varken ascii eller telnet är. Det var före er tid om man säger så.

Fy fan vad gammal jag känner mig nu 8)

Medlem

Telnet finns i Vista men man måste lägga till det i ”Slå av och på Windows-funktioner” i Kontrolpanelen.

Medlem
Skrivet av erge:

Tror cammo syftar på att en 16 åring i regel inte vet vad varken ascii eller telnet är. Det var före er tid om man säger så.

Fy fan vad gammal jag känner mig nu 8)

jo jag förstod att det var något åt det hållet, fast mina data kunskaper är lite mer än basic för en 16-åring


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av erge:

Tror cammo syftar på att en 16 åring i regel inte vet vad varken ascii eller telnet är. Det var före er tid om man säger så.

Fy fan vad gammal jag känner mig nu 8)

Jag vet vad telnet är.

Medlem

Funkade bra i linux

Medlem

cooooolt


signatur

B lup

Medlem

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar