Quantum Theory till Xbox 360

Robot
Medlem
Quantum Theory till Xbox 360

Så kan det gå,
Är iaf desto mer förvånad att Xbox förlorat sin exklusivitet på frågesportspelet Scene it,
krysslådan har haft Scene it spelen för sig själv sedan krysset släpptes,
men nu kommer Scene it till ps3 och Wii också,

hoppsan hoppsan.

Medlem

^- Men är inte Scene it ett stort skämt om man jämför det med buzz? Helt ärligt, försökte köra scene it med några vänner en gång med det slutade med att vi undra va fan det var för skräp o körde buzz istället.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Men är inte Scene it ett stort skämt om man jämför det med buzz? Helt ärligt, försökte köra scene it med några vänner en gång med det slutade med att vi undra va fan det var för skräp o körde buzz istället.

mja.. tycker Scene it faktiskt är en höjdare, det är ju både filmklipp, ljudklipp medmera som frågorna ställs i på på Scene it,
och scene it kan man ju välja att köra en kort version eller en lång,
och den långa versionen tar ju en bra stund att köra igenom.

Buzz däremot tycker man är torftigt, bara en massa frågor, inga filmklipp, inga ljudklipp och vad man minns knappt några stillbilder som har med frågorna att göra,
dessutom gick jag igenom Buzz tävlingar på futtiga 5 minuter rätt så ofta,

så nog har Scene it lite mer kött på benen,
men smaken är ju olika så.

Hursomhelst så verkar det som om det mer eller mindre är spelen som ms och sony gör själv som dom kan behålla exklusivt,
iofs så är ju delad glädje dubbel glädje.

host ripoff host


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Tack, men nej tack.

Medlem

Kommer inte att köpa, ser ut som en sjuk j*vla rip-off från GoW serien.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Men är inte Scene it ett stort skämt om man jämför det med buzz? Helt ärligt, försökte köra scene it med några vänner en gång med det slutade med att vi undra va fan det var för skräp o körde buzz istället.

Kul, upplevde precs det motsatta. Buzz vart sjukt enformigt, som Trivial Pursuit med ett extra lager damm på. Tycker mycket mer om Scene It, med ljud, film och klart omväxlande moment
Tur att man har olika smak, annars hade vi nog fortfarande kört karaoke utan trådlösa mikrofoner ^^

Sen är det väl snarast så att MS vill tjäna lite mer pengar, samt öka marknaden för "sin" frågesport. Konkurrens skadar ju inte och det kan nog behövas lite "scene It" på de andra konsolerna också. Men om Gears skulle blivit multiformat istället hade det nog varit samma klass på "avhoppet", speciellt då Quantum Theory påminner lite lagom om just Gears

Medlem
Citat:

..och en typiskt japansk skitskum handling om ett elakt torn som lever. Eller nåt.

Haha.

Medlem

Jaha, nu får vi ett till Gears of War


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser mediokert ut och kommer invänta betygen innan jag bestämmer mig för att pröva vederbörande.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ser mediokert ut och kommer invänta betygen innan jag bestämmer mig för att pröva vederbörande.

Alla spel som verkar det minsta intressant är värt att prova ett demo på om det finns,

man ska inte döma ett spel efter vad andra tycker,
det enda som betyder nåt är vad man själv tycker,

och det får man endast reda på om man provar själv.

Medlem

Wow, jag trodde verkligen det var en expansion till GoW.... inte ett helt annat spel:P

1
Skriv svar