Mäta temperaturen på processorn?!

Medlem
Mäta temperaturen på processorn?!

Vilket program ska man rätta sig efter egentligen?
Jag testade först TAT för att kolla temperaturen på processorn efter att ha köpt en ny kylare.
Jag har en C2D E6700 och en Thermalright 120 ultra extreme (mest för att få det tyst i datorn).
I TAT så står det 33-34 grader i idle men i CoreTemp så står det 29-30 grader.

Så min fråga, om inte en av dessa programmen, vilket är mest pålitligt?


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

Tat mäter om jag inte tar fel den varmaste delen i processorn medans dom flesta andra bara tar en medel över hela.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

I och för sig trevliga båda de temperaturerna

33-34 grader låter rimligt som max idle.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag kör med Aida64, och den mäter 24*C på ytan, medans i kärnan är det runt 66 *C, detta är i idle. Är inte 66 grader idle ganska höga värden.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Gottn:

Jag kör med Aida64, och den mäter 24*C på ytan, medans i kärnan är det runt 66 *C, detta är i idle. Är inte 66 grader idle ganska höga värden.

Är det så stor skillnad? Jag använder också AIDA64 och min ligger på 88*C och kärnorna ligger på 97-99*C full load. I7-870.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Gottn:

Jag kör med Aida64, och den mäter 24*C på ytan, medans i kärnan är det runt 66 *C, detta är i idle. Är inte 66 grader idle ganska höga värden.

Är det så stor skillnad? Jag använder också AIDA64 och min ligger på 88*C och kärnorna ligger på 97-99*C full load. I7-870.

Japp . Jag har en gammal amd 9650 x4 2.3ghz. Körde lite bf3 som ett snabbt test och tempen på ytan ligger på33c och kärnan på 72c. Jag använder vattekörning korsar H60.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Kul bump!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar