Hjälp med 3D portfölj.

Inaktiv
Hjälp med 3D portfölj.

Har testa lite 3D i Blender ett tag nu och skulle villa ha en 3D portfölj (eller vad det nu heter på svenska). Någon guide eller tips om hur man kan göra en? Inget freeweb skit och sådant utan typ en bra guide om hur man skriptar en websida som jag kan ha som 3D portfölj


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

Plz lite hjälp.


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

din fråga innehåller ju så mycket error så det är omöjligt att svara på den

jag hänger med på att du vill lära dig 3d, hejja! gl och hela den biten - helt seriöst

men sen .. tips på hur man kan göra en? jaha..
inget freeweb skit, nä ok det förstår jag - så du vill betala för en host och url och ladda upp dina grejer på din egna hemsida?

och .. skripta en 3d portfölj? det förstår jag inte alls..

skripta, menar du då skapandet av hemsidan?
tja, det är väll bara o göra en sida .. du behöver inte ha någon större kunskap av .. skriptning .. för att göra detta, då din sida ska vara väldigt lättnavigerad och inte innehålla massa onödiga knappar o blinkande jidder o musik o sånt som just DU kan tänkas är roligt ..
EN sida med dina alser uppradade på höjden i bildformat är mer än nog, kanske att du gör lite snygga thumbnails av dom eller så i värsta fall ..

men om du inte ens kan ovanstående så vågar jag tro att du ska sitta lite i mörkret ett tag till innan du visar upp dina ... saker

^och det säger jag , och totalt ignorerar hela "man utvecklas om man får kritik" - ja, men man har nog helst en rätt bra grund innan man får den kritiken ..

Inaktiv


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

Jajemän!

Skulle nästan räcka med att det är en hemsida med bara bilder på (och så kontaktinformation)

http://www.google.se/search?q=3D%20portfolio <--- tips och inspiration


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

En "blogg" skulle ju kunna vara perfekt för dig.
Google har blogger.com där du väldigt enkelt kan sätta upp en enkel och stilren sida, men det finns ändå mycket plats för att "modda" en hel del!

Med blogger får du även ett smidigt och gratis ställe att ladda upp bilder på nämligen picasa, som är smidigt integrerat med blogger.

Vill du sen inte ha en ful blabla3dportfölj.blogger.com adress kan du använda dig av en gratis domän.

Jag använder själv co.nr (http://www.freedomain.co.nr) tycker den funkar bra! men finns även många andra


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Ok en blog verkar coolt varför tänkte jag inte på det.
Ska pröva tack för alla tips.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem
Skrivet av SeniiL:

En "blogg" skulle ju kunna vara perfekt för dig.
Google har blogger.com där du väldigt enkelt kan sätta upp en enkel och stilren sida, men det finns ändå mycket plats för att "modda" en hel del!

Med blogger får du även ett smidigt och gratis ställe att ladda upp bilder på nämligen picasa, som är smidigt integrerat med blogger.

Vill du sen inte ha en ful blabla3dportfölj.blogger.com adress kan du använda dig av en gratis domän.

Jag använder själv co.nr (http://www.freedomain.co.nr) tycker den funkar bra! men finns även många andra

Kan inget annat än att hålla med, domännamnet fungerar utmärkt. Det ända kravet är att du har en bildlänk till deras hemsida som inte alls är stor.
Min hemsida med ett namn på .co.nr


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

jo jag vet det e rätt enkelt med co.nr en polare använde det till sin hemsida


signatur

/A.K.A seerzack

1
Skriv svar