Direct x10 fungerar det på XP och vad är skillnaden på directx9 ?

Inaktiv
Direct x10 fungerar det på XP och vad är skillnaden på directx9 ?

Jag har köpt ett nytt grafik kort, xfx 8800gts på 768mb. Kör på XP, kortet klarar ju av directx10, men jag verkar inte kunna installera det på xp ? Vad är skillnaden på direct9 vs 10:an ? Är det någon skillnad grafik mässigt ?

Tacksam för svar!

Medlem

1.DX10 är bara till Vista.
2.Skillnad mellan DX9 och DX10

EDIT: Där dom jämför ansikten i Halo och i Crysis så är det inte så stor skillnad mellan DX9 och DX10, Halo är några år gammalt medans Crysis kom ut förra året(alltså det går inte att jämföra dom spelen)

Inaktiv

Tycker i vissa fall att DX9 ger snyggare bild.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Så är det värt att införskaffa vista för att få bättre prestanda på nyare spel ? Antar att microsoft vill börja sälja fler licenser till vista om de inte tänker lansera DX10 till XP

Inaktiv

Vista kommer inte att ge dig bättre prestanda, snarare tvärtom. Vill du däremot kunna spela något av dom få spel som finns med stöd för DX10 är det ditt enda alternativ.

Skrivet av Johanse:

Jag har köpt ett nytt grafik kort, xfx 8800gts på 768mb. Kör på XP, kortet klarar ju av directx10, men jag verkar inte kunna installera det på xp ?

Menar du att man inte kan använda ett 8800 kort på XP?
Måste väll gå eller?:O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

nj
Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av Johanse:

Jag har köpt ett nytt grafik kort, xfx 8800gts på 768mb. Kör på XP, kortet klarar ju av directx10, men jag verkar inte kunna installera det på xp ?

Menar du att man inte kan använda ett 8800 kort på XP?
Måste väll gå eller?:O

Det är fullt möjligt att använda Geforce 8000-serien (och 9000-serien med för den delen) med Windows XP. Det enda som "händer" är att man inte kan utnyttja DirectX 10 eftersom det är exklusivt för Vista.

Skrivet av nj:
Skrivet av mr speed:
Skrivet av Johanse:

Jag har köpt ett nytt grafik kort, xfx 8800gts på 768mb. Kör på XP, kortet klarar ju av directx10, men jag verkar inte kunna installera det på xp ?

Menar du att man inte kan använda ett 8800 kort på XP?
Måste väll gå eller?:O

Det är fullt möjligt att använda Geforce 8000-serien (och 9000-serien med för den delen) med Windows XP. Det enda som "händer" är att man inte kan utnyttja DirectX 10 eftersom det är exklusivt för Vista.

Precis vad jag trode men blev lite skraj där:P
ska köpa ett 8800GT själv...går ju inte o köra crysis.
Tillomed husen står kvar när man brakar in med full fart (Fysik på low):down:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fysik är CPU krävande, inte GPU krävande vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Johanse:

Jag har köpt ett nytt grafik kort, xfx 8800gts på 768mb. Kör på XP, kortet klarar ju av directx10, men jag verkar inte kunna installera det på xp ? Vad är skillnaden på direct9 vs 10:an ? Är det någon skillnad grafik mässigt ?

Tacksam för svar!

Vart hittade du ett GTS med 768mb??


signatur

B lup

Inaktiv

Jag kör Crysis helt utan lagg med ett X1950Pro.
När jag kör med 8800GT är det heller inga problem med hög upplösning.
Använder då en C2D 2,2GHz.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Jag kör Crysis helt utan lagg med ett X1950Pro.
När jag kör med 8800GT är det heller inga problem med hög upplösning.
Använder då en C2D 2,2GHz.

Alltid lika roligt att läsa sådana här inlägg.
"Jag kör X spel utan lagg med X grafikkort".

Okej? Grafikinställningar? Upplösning? Ram? Cpu? Teddybjörn?

Jisses...

Inaktiv

Till Petah.

Jo det kan vara svårt att räkna ut innan man vet hur sakerna fungerar.
Då blir det istället gnälliga inlägg.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ursäkta att jag "lånar" tråden lite men det är ingen som vet om Microsoft har några planer på att släppa DX10 till Windows XP?

Inaktiv
Inaktiv

Damn... Kan det verkligen fungera? Och är det lagligt?

Skrivet av Xphome:

Fysik är CPU krävande, inte GPU krävande vad jag vet.

Enligt Laxen är fysik numera GPU krävande på tex 8800 serien men i mitt fall så är det CPU och det är en fartig intel på hela 3,0 mhz så det blir att köra på low.... och Laxen värkar vara den kunnigaste här så hans ord är lag8)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av Xphome:

Fysik är CPU krävande, inte GPU krävande vad jag vet.

Enligt Laxen är fysik numera GPU krävande på tex 8800 serien men i mitt fall så är det CPU och det är en fartig intel på hela 3,0 mhz så det blir att köra på low.... och Laxen värkar vara den kunnigaste här så hans ord är lag8)

3mhz? det är verkligen inte mycket speed;)...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av Xphome:

Fysik är CPU krävande, inte GPU krävande vad jag vet.

Enligt Laxen är fysik numera GPU krävande på tex 8800 serien men i mitt fall så är det CPU och det är en fartig intel på hela 3,0 mhz så det blir att köra på low.... och Laxen värkar vara den kunnigaste här så hans ord är lag8)

Där har du fel, 8800 har:

Skrivet av Nvidia:

NVIDIA Quantum Effects™ Technology

* Advanced shader processors architected for physics computation
* Simulate and render physics effects on the graphics processor

Det betyder inte att all fysik beräknas på GPU utan att den hjälper CPUn med det, Laxen vill bara ha argument för att 8800 är ett bra kort, Han är knappast den kunnigaste här(säger inte att jag är det heller).

Hehe ok jag ger mig:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Xphome:

1.DX10 är bara till Vista.
2.Skillnad mellan DX9 och DX10

EDIT: Där dom jämför ansikten i Halo och i Crysis så är det inte så stor skillnad mellan DX9 och DX10, Halo är några år gammalt medans Crysis kom ut förra året

haha vilken jävla länk och bullar växer på träd.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar