Havok gillar indie
Havok känner konkurrensen. PhysX har tagit en stor kaka av fysik-API marknaden, och är dessutom gratis att använda. Därav gillar indie-utvecklare det, se t.ex. på spelet Trine som använder PhysX.
Sen finns det Bullet Physics library som är Open Source, och grundaren av det är en tidigare Havok-utvecklare. Det börjar få en del support och kostar inget att använda.
http://bulletphysics.org
Vad vill ni mig?
^^
Havok känner konkurrensen. PhysX har tagit en stor kaka av fysik-API marknaden, och är dessutom gratis att använda. Därav gillar indie-utvecklare det, se t.ex. på spelet Trine som använder PhysX.
Sen finns det Bullet Physics library som är Open Source, och grundaren av det är en tidigare Havok-utvecklare. Det börjar få en del support och kostar inget att använda.
http://bulletphysics.org
Jag tror inte att de oberoende utvecklarna vill knyta sig till ett speciellt företag (i detta fall nvidia) det går rakt emot hela iden med oberoende.
Jag tror inte att de oberoende utvecklarna vill knyta sig till ett speciellt företag (i detta fall nvidia) det går rakt emot hela iden med oberoende.
Kan inte se hur det är att knyta sig till NVidia? Exemplet som jag nämnde använder PhysX på CPU enbart. Det handlar det inte om GPU-accelererad fysik utan om fysik-API generellt. Unreal Engine som också släpptes i en gratisversion nyligen använder bland annat PhysX.