Havok gillar indie

Robot
Inaktiv
Havok gillar indie

Havok känner konkurrensen. PhysX har tagit en stor kaka av fysik-API marknaden, och är dessutom gratis att använda. Därav gillar indie-utvecklare det, se t.ex. på spelet Trine som använder PhysX.

Sen finns det Bullet Physics library som är Open Source, och grundaren av det är en tidigare Havok-utvecklare. Det börjar få en del support och kostar inget att använda.
http://bulletphysics.org

Inaktiv

Vad vill ni mig?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Havox:

Vad vill ni mig?

^^


signatur
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Havok känner konkurrensen. PhysX har tagit en stor kaka av fysik-API marknaden, och är dessutom gratis att använda. Därav gillar indie-utvecklare det, se t.ex. på spelet Trine som använder PhysX.

Sen finns det Bullet Physics library som är Open Source, och grundaren av det är en tidigare Havok-utvecklare. Det börjar få en del support och kostar inget att använda.
http://bulletphysics.org

Jag tror inte att de oberoende utvecklarna vill knyta sig till ett speciellt företag (i detta fall nvidia) det går rakt emot hela iden med oberoende.

Inaktiv
Skrivet av abflex:

Jag tror inte att de oberoende utvecklarna vill knyta sig till ett speciellt företag (i detta fall nvidia) det går rakt emot hela iden med oberoende.

Kan inte se hur det är att knyta sig till NVidia? Exemplet som jag nämnde använder PhysX på CPU enbart. Det handlar det inte om GPU-accelererad fysik utan om fysik-API generellt. Unreal Engine som också släpptes i en gratisversion nyligen använder bland annat PhysX.

1
Skriv svar