Patentskisser på Sonys nya kontroll

Robot
Patentskisser på Sonys nya kontroll
Medlem
Patentskisser på Sonys nya kontroll

Ohh, den kommer bli ljuvlig


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

har man livlig fantasi kan man nästan missta det för något annat. nästan. fantasi. livlig. åhoijjhååååh.sd.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

fig.7a *knäck*
fig.7b *knäck*
fig.9 *knäck*

Tror det blir en hel del svordommar

Medlem

Sex och Snusk ala Sony


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Har man sett nått fulare :S

Medlem
Medlem

Den verkar vara otroligt modulär om det genomför allting enligt patentet. Utbytbar knappsats, utbytbar givare samt möjlighet att docka två kontroller. Sedan ser det ut som den får inbyggda högtalare samt vibrator funktion...

Medlem

Är det inte så att patentskisser ofta görs just med såna här extra mojänger och pryttlar just för att det faktiskta utseendet på det dom patenterar inte ska gå att se från dessa skisser?

Har för mig jag hört det någonstans...

Medlem

Oj, ja... Den var ju inte vacker.

Medlem

"Sedan ser det ut som den får inbyggda högtalare samt vibrator funktion..." Vibrator funktion Sony är nasty! Den ser ut att passa bra i ett japanskt rövhål.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Ser ut som en wiimote.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Sex och Snusk ala Sony

Så du tycker att Nintendo vars målgrupp är barn gör ett bättre jobb med en avlång kontroll ala dildo?

Air
Medlem
Medlem

Snygga var dom inte iaf


signatur

Game long and prosper

Medlem

känns som nån handscannerdatormojäng från de första Star Trek serien


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ser ut som ufo teckningar man såg i tidningen ufo sverige som man prenumerade på för ett antal år sen,

hoppas dom är bättre än vad dom ser ut...

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hardboiled15:

Sex och Snusk ala Sony

Så du tycker att Nintendo vars målgrupp är barn gör ett bättre jobb med en avlång kontroll ala dildo?

Nintendos kontroll är mer lik fjärrkontrollerna... som är helt accepterade sedan lång tid tillbaka. xD

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

"Sedan ser det ut som den får inbyggda högtalare samt vibrator funktion..." Vibrator funktion Sony är nasty! Den ser ut att passa bra i ett japanskt rövhål.

haha

Inaktiv

Tur att det bara är koncept än så länge. Hoppas på lite mer banbrytande än det här.


signatur

//The thing called truth will be decided by me//

Inaktiv

ps3 is a dream machine :P:P

Medlem

alltiallo konsol vetni :]

Medlem
Skrivet av heatseek:

Är det inte så att patentskisser ofta görs just med såna här extra mojänger och pryttlar just för att det faktiskta utseendet på det dom patenterar inte ska gå att se från dessa skisser?

Har för mig jag hört det någonstans...

Jo. Patenskisser är vanligtvis väldigt grovhuggna, dels för att vara tydliga och dels för att skydda den egentliga produktdesignen - om det ens finns någon (vanligtvis skickas patenten så fort man kommit på idén och det brukar vara långt innan någon design påbörjats).

När ett företag tar patent så brukar praxis vara att man tar patent på den design man tänkt sig och så många varianter, add-ons och alternativ till den man kan komma på för att få ett så brett skydd som möjligt och större handlingsfrihet i framtiden.

Så vad det här visar är i stora drag vad kontrollen kan se ut som och vilka funktioner den kan ha. Hur det blir får vi väl se först när Sony presenterar kontrollen på riktigt.

Inaktiv

det kommer bli jävligt kul men va fan kontroller jag trodde att sony skulle göra nått i stil med natal )=

Medlem
Skrivet av Harryhasch:

det kommer bli jävligt kul men va fan kontroller jag trodde att sony skulle göra nått i stil med natal )=

Det har de ju redan, http://en.wikipedia.org/wiki/Eyetoy

Inaktiv
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av Harryhasch:

det kommer bli jävligt kul men va fan kontroller jag trodde att sony skulle göra nått i stil med natal )=

Det har de ju redan, http://en.wikipedia.org/wiki/Eyetoy

Eyetoy är ju till för att smygtitta på små pojkar Sony har ju en hemlig hemsida där man kan se små pojkar live via Eyetoy.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Visst, men det är ju ganska rejäl skillnad i kvalité och funktionalitet
Lite som att jämföra Wand med Duck Hunt till NES, även om jag även där ser likheterna... ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av MooDHooDs:

Visst, men det är ju ganska rejäl skillnad i kvalité och funktionalitet
Lite som att jämföra Wand med Duck Hunt till NES, även om jag även där ser likheterna... ^^

Men den känns bättre än wii's handkontroller när det gäller precision, inte testat de nya plustillbehören dock. Eye toy play 2 och 3 var riktigt härliga partyspel, ett tag sen man lira nu, men tycker de fungerade mycket bra.

Tror att sonys idé kommer fungera bättre för actionbetonade spel medan microsofts kameravariant likt eyetoyen kommer passa bättre för partyspel. Men båda verkar intressanta, undrar hur lång tid det tar innan de kommer.

Medlem

Ser oerhört groteskt och hemskt ut

12
Skriv svar