Wlan-problem. Får inte rätt ip:-(

Wlan-problem. Får inte rätt ip:-(

Hej

Sitter på en dator med trådlöstnätverkskort. Det finns trådlöst nätverk, jag har nyckel och lösen. Styrkan på uppkopplingen är bra men jag får "begränsad eller ingen anslutning" på min uppkoppling.

När jag kör ipconfig så känner jag inte igen ip-adressen som jag fått mig tilldelad, den stämmer inte (den börjar på 169 vilket den inte borde göra). Att köra ipconfig /release funkar bra men när jag skriver ipconfig /renew så står följande: "Ett fel uppstod när gränssnittet Trådlös nätverksanslutning skulle förnyas: Ett
ogiltigt argument angavs." Vad betyder detta? Några idéer?

Medlem

Fungerar din dator på andra trådlösa nätverk?

Har du nån brandvägg installerad, testa att stänga av den i så fall.


signatur

Har inget annat nätverk att pröva på. Brandväggen är det inte då den funkar lika dåligt utan den. Har läst att min adress (som börjar på 169) är en ip-adress som windows ger sig själv när kopplingen till routern inte funkar.
Men jag vet inte hur jag ska göra för att få en uppkoppling dit.

Inaktiv

Stämmer bra att din 169.x.x.x. adress är en adress som din dator fått av windows.

Kollat så att nätverket du ska in på inte kräver din mac-adress. isf får du se till att få den inlagd som tillåten mac-adress i routern.
kolla så att både din dator och routern är inställda på DHCP, om det är dhcp som är aktuellt.

Sen kanske tråden borde flyttas till hårdvara.

1
Skriv svar