Dead Space 2 bekräftat

Robot
Medlem
Dead Space 2 bekräftat

Förhoppningsvis kan PC-kontrollerna suga mindre den här gången.

Fick faktiskt svaret från supporten att de medvetet gjort så att styrningen skulle släpa efter på PC, för att kompensera den snabbare kontrollen som PC-spelare har :S
Tack för den televerket!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Skämtar du hybris?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kung att nerfa PC-spelare ;p

Dead Space 2 kommer förhoppningsvis bli en lika trevlig upplevelse i nästa års höst-rusk/vinter-mörker såsom del 1 var i förra!


signatur
Medlem

Tur man kunde spela på konsol då, där bara ens egen skicklighet avgjorde hur bra man träffade. På konsol var det ju riktigt enkelt att sikta

Medlem

Tyvärr inte.
Visserligen avtog en del av eftersläpningen när man slog av V-sync och skruvade upp mushastigheten till max, men det var fortfarande påtaglig eftersläpning, som i princip gjorde stridssituationerna, där man förväntas reagera snabbt, ospelbara.
Vet dock inte om det bara är en bortförklaring att skylla på att man försöker kompensera PC:ns fördel mot spelkonsollers kontroller, eller att de bara har programmerat dåligt.
Men, men, jag har inte varit den enda de givit den förklaringen till enligt forumen. Tråkigt, då spelet verkade lovande ändå och de prompt vägrar återbetala de 499kr jag pröjsade för ett spel som nu är totalt ospelbart för mig :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det enda problem jag haft med dead space är buggar, t ex hissbuggen i början som orsakade att jag inte kunde gå vidare.

Gick tillbaka till affären och fick byta ut skivan. Sen försvann den buggen. Men nu kommer en ny bugg vid en helt annan plats. Men den lilla biten jag faktiskt fick spela var en härlig känsla. Även om spelet kändes som en konsolportning ibland. Bra skräckkänsla och helt ok kontroller


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Tyvärr inte.
Visserligen avtog en del av eftersläpningen när man slog av V-sync och skruvade upp mushastigheten till max, men det var fortfarande påtaglig eftersläpning, som i princip gjorde stridssituationerna, där man förväntas reagera snabbt, ospelbara.
Vet dock inte om det bara är en bortförklaring att skylla på att man försöker kompensera PC:ns fördel mot spelkonsollers kontroller, eller att de bara har programmerat dåligt.
Men, men, jag har inte varit den enda de givit den förklaringen till enligt forumen. Tråkigt, då spelet verkade lovande ändå och de prompt vägrar återbetala de 499kr jag pröjsade för ett spel som nu är totalt ospelbart för mig :S

Nu kan jag inte svära på att det stämmer, men jag har för mig att det var gjort så inte för att bara "jävlas" med PC spelare, utan för att spelet skulle bli läskigare då man inte skulle kunna lösa allt med att blixtsnabbt skjuta allt som kommer emot en likt en shooter. Så poängen var väl aldrig att man förväntas reagera snabbt som en supersoldat, man skulle få panik och känna skräck som den "vanlige" kille man spelar som.

Jag som spelade det på PS3 kan i alla fall säga att den "sega" kontrollen bidrog en del till skräck känslan, då man inte alltid kunde skjuta sig oskadd ur en situation.


signatur

Videomupp

Medlem

Bland det bästa spelet jag spelat. Definitivt. Och detta spelade jag och klarade ut på PCn. Så jävla underbart spel.

Detta spelet tar Resident Evils plats på skräckmästar tronen just nu.

Blir definitivt ett köp till PCn nästa höst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dog inte Isaac i slutet av ettan, när han var på skeppet?

Addade spoilertaggar //Mod


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

[quote=Neatherblade]

Dog inte Isaac i slutet av ettan, när han var på skeppet?

Tveksamt, slutsekvensen är ju ganska öppen...
Om han sedan överlever mötet med "sin flamma" eller inte får man ju inte veta. Dessutom finns ju alltid möjligheten att hon är någon form av hybrid, dvs kan tala och är "normalintelligent" samt hjälper Isaac i nästa del, eller så blir han lagom lemlästad men de syr ihop honom inför del 2. Allt är möjligt

Medlem

Nice, gillade 1an skarpt.

Inaktiv

Håller med HYBRiS, PC versionens kontroller var lite väl jobbiga. Fick ta window mode, slå av V-sync och sätta på högsta känslighet på musen för att den skulle fungera att spela ens

Men hoppas 2an blir bra, samt att PC versionen får lite DLC ochså!

Medlem

Underbar nyhet!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det var inga problem o spela PC-versionen med XBOX 360-kontrollen. Dock som många andra så tyckte jag också kameraplaceringen/vyn var lite galen... annars hade det vart ett toppenspel.

Inaktiv

Så vi kan förvänta oss en massa pekaboo-skräck, attackerande sprattel-dildo-tentackel-monster, idiotisk fov och en karaktär som tar upp 25% mer av skärmytan.

Neh, Om jag mot alla odds vill bli skrämd av en massa sprattlande rymd-"saker" så skulle jag föredra någon bisarr film ifrån japan istället...

Medlem

Kanske dags att släppa ett troma-spel, det vore skräck

Inaktiv
Skrivet av frunk:

Så vi kan förvänta oss en massa pekaboo-skräck, attackerande sprattel-dildo-tentackel-monster, idiotisk fov och en karaktär som tar upp 25% mer av skärmytan.

Neh, Om jag mot alla odds vill bli skrämd av en massa sprattlande rymd-"saker" så skulle jag föredra någon bisarr film ifrån japan istället...

mmm, japanernas emoflickor som busringer och är allmänt störiga är ju hemskt skrämmande.

Medlem

deadspace 1 var grymt på xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Skoj sammanträffande. Håller precis på och spelar igenom ettan för första gången på boxen på fet skärm och 5.1-ljud. Grym stämning!
Undrar vad pulsen ligger på ibland, man kan ju få hjärtslag för mindre.

Och bara en sån här sak...

Leviathan, vilken skön lirare! En av de bästa bossarna evvah!

Medlem

tyckte att Dead Space 1 var grymt kul, styrningen var lite krånlig i början men det blev lättar när man vant sig, håller inte alls med om att det var buggigt, det funkade perfekt hela vägen genom spelet.. Det läskigaste som JAG tyckte var i spelet det var i slutet när man såg att isaac åkte iväg i rymskeppet, jag slappnade av o kollade med headset på högsta volym som jag har haft genom hela spelet o så flyger det fram en sån grymt äcklig halvdöd sak som gjorde så jag nästan flög ur stolen.. För ofta man är beredd på det liksom? ^^
Ser verkligen ifram emot Dead Space 2 när det kommer ut o det blir lätt ett köp till PC!

Medlem

Längtar redan tills det kmr att realesa .. då lär man börja gibba det hela tiden

Medlem

Avskyr i vanliga fall allt som har med skräck att göra, både filmer och spel. Av någon anledning fick jag dock för mig att prova och spela igenom Dead Space. Det var en utmaning! Jag satt och detaljstuderade kartorna inför varje deluppdrag och försökte förbereda mig maximalt innan jag långsamt och med hjärtat i halsgropen försökte smyga mig igenom oskadd. Vissa bitar var ju relativt fria från monster så när de väl dök upp blev det desto läskigare. Det var både härligt och jobbigt att leva sig in på det sättet, tror knappt jag orkade sitta längre än en timme och spela nån gång.

Provade nån gång att bara springa på och skjuta allt som rörde sig, förstörde stämningen totalt! Kanske det felet som många "vana" skräckspel-spelare gör?

Den första halvtimmen eller så kändes kontrollerna väldigt ovana, men jag tyckte man lärde sig att uppskatta dem väldigt fort.

I en uppföljare skulle jag vilja se lite bättre balans mellan vapnen och lite fler slumpmässiga händelser. Alla scriptade händelser är ju bara läskiga en gång men det borde ganska enkelt kunna avhjälpas genom att man varierar var monstren dyker upp ifrån, om de gör det alls! Det kunde också finnas viss begränsad respawn så man inte är säker bara för att man rensar ett område en gång och backtrackat dit.

Medlem
Skrivet av DonneR93:

.... bortklippt!:.....

Woahhaa.. det var nära :O. Använd spoilervarningen!! Höll ju nästan på att läsa det där (nej jag har INTE spelat igenom än, håller precis på..)

1
Skriv svar