Uppdatera Dragon Age

Robot
Medlem
Uppdatera Dragon Age

* The spells Force Field, Crushing Prison, Cone of Cold, and Blizzard now have shorter durations and/or longer cooldowns. This ensures that combatants can no longer stun-lock each other by repeatedly casting the same spell.

Spelet blev just omöjligt på nightmare svårighetsgraden heh

Avstängd

undra när de ska fixa minnes läckorna spelet har :/.

Medlem

Betydligt bättre fixar än de tidigare i min mening, förutom det Drunken_monkey_boxer påpekade. Jag använder tydligen samma taktik som honom på nightmare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av jiwn:

undra när de ska fixa minnes läckorna spelet har :/.

...och när dem skall optimera det hela lite mer. Det borde inte vara så laggigt på min dator som det är. Och laddningstiderna är ju emellanåt löjligt långa.

Medlem

Fixar ingen av dom allvarliga buggarna, köp inte detta spel innan dom släppt en patch som gör spelet säkert att spela!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Fixar ingen av dom allvarliga buggarna, köp inte detta spel innan dom släppt en patch som gör spelet säkert att spela!

Och just vilka är det?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag har inte hunnit lira något med de nya inställningarna, men de verkar bra. Tyvärr så har jag precis klarat Dwarf Noble-öppningen, och har

förlorat alla mina saker

. Jag undrar om patchen fungerar retroaktivt? Tror inte det.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Fixar ingen av dom allvarliga buggarna, köp inte detta spel innan dom släppt en patch som gör spelet säkert att spela!

Vad exakt snackar du om? Spelat igenom det själv flertalet gånger utan ett enda problem?

Medlem

Jag vet att vissa personer har problem med extrema laddningstider, och det är tydligen bara vissa processorer som råkar ut för det, om jag fattat det rätt. Har flera karaktärer och spelet har varit i stort sätt felfritt för mig, förutom en DLC bug som gjorde att jag förlorade någon timmes spelande.

Postade faktiskt buggen på youtube http://www.youtube.com/watch?v=gp98sz5pgwI

Men helt klart varje öre jag spenderade på det! Har 1040 bioware points kvar att spendera, så hoppas nästa DLC kommer snart


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

^- Du har inte pillat eller startat upp tool-setet? Det där är en av konsekvenserna som man kan stötta på av tool-setet.

Medlem

Drunken, om du pratade med mig, jo jag hade det Öppnade bara Toolsettet för att se hur det såg ut -_-. Därav buggen med DLCet.

Någon aning om toolsettet är fixat än?


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Dåligt hitils har min taktik uteslutande varit att få fienden att klumpa ihop sig och sen göra Cane of cold.

Medlem

ang. problemet med laddningstider så har jag råkat ut för det också, men problemen med att det tar lång tid börjar först efter flera timmars spelande.

Startar man om spelet så är laddningstiderna minimala igen.

Jag kör på en core i7, 12gb minne, gtx 275 och en intel x25 g2 disk med win7.

I övrigt har jag inte stött på ett enda problem, dragon age e grymt

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

* The spells Force Field, Crushing Prison, Cone of Cold, and Blizzard now have shorter durations and/or longer cooldowns. This ensures that combatants can no longer stun-lock each other by repeatedly casting the same spell.

Spelet blev just omöjligt på nightmare svårighetsgraden heh

Får se hur det påverkar mitt spelande på Normal. Force Field är ganska viktig för att kunna hålla min tank vid liv.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Fixar ingen av dom allvarliga buggarna, köp inte detta spel innan dom släppt en patch som gör spelet säkert att spela!

What? Har spelat över hundra timmar och det värsta buggarna jag råkat ut för är någon dialog som körts två gånger och att spelet får långa laddningstider efter 3-4 timmars spelande.

Så som dagens pc spel ser ut idag så är dragon age så nära felfritt det kan bli.

Medlem

Har spelat 22 roliga långa timmar av dragon age och det har funkat felfritt förutom möjliga 3 min långa laddningstider vilket inte är lika långt som det kan kännas ibland..
Ett av de bättre köp jag gjort

Medlem

Sjukt att det tog dom så lång tid att ge daggers lite fakking skada


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Avstängd
Skrivet av gudorian:

ang. problemet med laddningstider så har jag råkat ut för det också, men problemen med att det tar lång tid börjar först efter flera timmars spelande.

Startar man om spelet så är laddningstiderna minimala igen.

Jag kör på en core i7, 12gb minne, gtx 275 och en intel x25 g2 disk med win7.

I övrigt har jag inte stött på ett enda problem, dragon age e grymt

It's agree där av jag påpekade minnesläckorna.
Det är inte bara laddningstiden som boostar, även items från kropparna kommer på direkten, efter några timmar spelande så tar det kanske 4 sekunder innan de dyker upp. (håll in tab så förstår ni vad jag menar).

Själv sitter man på en Intel Quad, 8GB minne med Win7.

Inaktiv

Jag har inte märkt av några problem med laddningstider.

(mitt system är C2Q (9550) @ 4 GHz, 8 Gib DDR 3, 2 x 4890)

Men jag har haft stora problem med dialogrelaterade buggar, hatade dex-problemet, hatade att man som mage kunde exploita vissa spells som gjorde spelet till cakewalk på nightmare.

Jag har haft de flesta av buggarna som nämns i den där listan helt enkelt.

Medlem

Laddningstiderna kan väl vara lite väl långa ibland, men inte så långa att det är outhärdligt. Den enda stora buggen jag träffat på är att i vissa fall när jag quickloadat så har jag kommit direkt till nästa autosavepunkt. Skitskumt, men jävligt tacksamt då det har sparat mig några jobbiga strider


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av jiwn:

It's agree där av jag påpekade minnesläckorna.
Det är inte bara laddningstiden som boostar, även items från kropparna kommer på direkten, efter några timmar spelande så tar det kanske 4 sekunder innan de dyker upp. (håll in tab så förstår ni vad jag menar).

Själv sitter man på en Intel Quad, 8GB minne med Win7.

Hah, den där är sjukt irriterande. Man dödar mobs, ser att de inte droppar något loot och springer vidare. Sedan när man av någon anledning kollar sig bakom ryggen så blinkar lootet 40 meter bort. Så nu får man koka kaffe och slå upp campingtältet för att vänta på eventuellt loot.

Har själv råkat ut för Warden's Keepbuggen. Inget slott på kartan, men jag orkar inte börja om. Skit samma säger jag bara, keepet var ändå så obetydligt, då är Shale viktigare.

Medlem

Har inte ens forcefield på ngn av mina mages, klarat mig hur bra som helst på normal iaf.. kommit en bra bit. Måste ha den snart å så om det blir enklare =O

Medlem

* When exploring, mana and stamina now regenerate more quickly at higher character levels. This reduces downtime between fights.

Woo! En av dom mest irriterande sakerna i spelet för mig var att efter stora/utdragna strider hade min(a) mage(s) slut på mana och det tog över en minut att gå från noll till hundra. Tacka vet jag windowed mode och simpsons/arrested development på stand-by.

Jag har också råkat ut för långa laddningstider men bara på vissa ställen i spelet, till exempel hos dvärgarna var laddningstiderna alltid onormalt långa. Det kändes som att spelet pausades eller något för datorn började inte arbeta förrän efter ett tag (en minut, ibland lite längre) och då blir det klart nästan direkt. Lite skumt.

Medlem
Skrivet av saru:

Laddningstiderna kan väl vara lite väl långa ibland, men inte så långa att det är outhärdligt. Den enda stora buggen jag träffat på är att i vissa fall när jag quickloadat så har jag kommit direkt till nästa autosavepunkt. Skitskumt, men jävligt tacksamt då det har sparat mig några jobbiga strider

Råkar ut för samma sak; tror att "quickloaden" helt enkelt laddar senast sparade spel, vilket ibland gör att den även laddar "autosaves":)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Innehåller en 'liten' bugg som gör att du med Rally får 10+ i defense varje gång du passerat en zone. Ganska händigt om du vill klara Nightmare solo


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar