Medlem
Linux!

Hej, nu ska jag ta steget att prova Linux!

Varför? för att jag vill och kul att testa!

Är ingen som spelar så mkt sitter mest på internet, msn o lyssnar på musik, har kollat lite på "Ubuntu"
Är det någt ni kan rekommendera som nybörjare på Linux ska även vara lätt att köra windows program på det med wine, lr har ni någt annat förslag på en annan linux?:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag rekommenderar Ubuntu starkt !
Ifall du har några problem är det bara kolla in dom forum som finns eller googla lite.

Vilka program vill du få igång i linux som du har till Windows? Ibland får man ersätta Windows program med liknande program som finns till Linux.

Medlem

kommer köra FL studio på det, har kollat upp det o alla säger att det funkar kanon, men jag får inte igång installationen av ubuntu:( får upp "crc error" bla bla bla...... vissa påstår att jag brännt skivan för snabbt har bränt den på 4x som e lägsta för mig


signatur

Snusar till varje pris!

nj
Medlem
Skrivet av USF-BH:

kommer köra FL studio på det, har kollat upp det o alla säger att det funkar kanon, men jag får inte igång installationen av ubuntu:( får upp "crc error" bla bla bla...... vissa påstår att jag brännt skivan för snabbt har bränt den på 4x som e lägsta för mig

Kontrollerade du så att iso-filen du laddat var korrekt med hjälp av filens MD5-summa?
Om det var 7.10 du laddade ner så har du de korrekta MD5-summorna angivna här samt 6.06 här.

Medlem

Kör själv Ubuntu på min bärbara och kan rekommendera det starkt.
Kan vara en liten omställning i början när man har kört Windows hela livet, men det finns hur mycket hjälp som helst att finna på diverse forum.

Kolla gärna på Ubuntu Forum


signatur

Insert funny qoute here

1
Skriv svar