Vanliga laddningsskärmar i Mass Effect 2

Robot
Inaktiv
Vanliga laddningsskärmar i Mass Effect 2

japp detta blir ett helt solklart köp. jag spela igenom 1:an ett antal gånger utan att tröttna så bra spel

Medlem

Så länge det inte blir för mycket fram-och-tillbaka i samma hiss så spelar det egentligen ingen roll hur de gör.

Blev klar med min andra genomspelning av Mass Effect för någon dag sedan. Kan därför hålla med om att det ibland var lite småstörigt med långa hissfärder, speciellt i The Citadel med den obligatoriska hissen till dockningsplatsen.

Medlem

Ahaaa, var hiss-sekvensen laddningstid? Jag trodde det bara var dålig speldesign.. Isåfall tycker jag att de ska behålla dem.

Medlem

Jag gillade ju hissarna, speciellt med alla "updates" som högtalarna delade med sig av. Självklart blev de lite irriterande, men tycker knappast en laddningsskärm skulle vara så mycket bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har hellre hissscenen än en vanlig laddningsskärm...

Inaktiv

Jag hade föredragit ifall som faktiskt utvecklade hisscenerna lite mer.

tex att dom faktiskt rörde sig istället för att bara stå där, lutade sig mot väggen, knuffades/bråkade, lite hångel med blårumpan =P eller bara allmänt snack om vad som behövs göra eller vad som hände på en viss bana.

Medlem

Än snabbare laddtider eju på G annars.
Microns C300 SSD tutar i 355MB/s .


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Så.. Istället för en värdelös lösning på "laddningsproblemet" så lägger de till en annan värdelös lösning så att spelarna utsätts för båda delar? Generöst.

Medlem

Jag älskade ju hissarna!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Men vafan, laddhissarna funkade ju bra! Det enda som blev tröttsamt var samma typ av "nyheter" som lästes upp i hissen.


signatur

Meep!

Medlem

hade inga större problem med hissarna men visst va det lite drygt ibland, hade ju varit bättre om man hade kunnat prata med karaktärerna, tittat i inventory (utan att pausa gameplay) eller göra något vettigt av det än lite random uppdateringar via hisshögtalaren

Medlem

Neej! Jag som faktiskt gillade hiss-scenerna. Det var ju ofta nån radio-röst igång eller så var det lite allmänt snack mellan ens kompanjoner. Det ökade närvarokänslan betydligt jämfört med om det hade varit en laddruta istället.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Det som gjorde att jag störde mig på hissscenerna var ju just det som frunk påpekade... Att de bara stod där, som lik.
När vi åker hiss på jobbet står vi nästan alltid utefter väggarna och tittar innåt och pratar med varandra.

Att det inte fanns mer hissmusik och nyhetsinlägg gjorde det ju också tråkigt.

Men när det tar 30-45 sekunder att "åka" ner till lastutrymmet på skeppet så blev det tillslut att jag vägrade gå ned dit om det inte krävdes av huvudstoryn, det tog helt enkelt för lång tid att åka hiss.

Inaktiv

sålänge dom slänger in den underbara dialogen någon annanstans är jag nöjd

Medlem

Synd, gillade hiss-iden starkt. Visar än en gång att man inte alltid ska lyssna på de som skriker högst finns ofta en tyst skara som är större än man tror av de som uppskattar hur det är eller inte bryr sig mycket alls om det.

De kanske kunnat jobba lite mer på hissarna, men jag gillade småsnacket mellan NPC, samt nyheterna. Det gav ju lite volym till spelet.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

Tänkte inte ens att det var laddningstider i hissarna, så jag tycker det var en bra ide. Dumt som sagt att ta bort en sådan bra ide, som gör spelet mer "flytigt".


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Eller så strömmar man allting så slipper man laddningstider helt ..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Bra där alla som klagade på hissarna. Nu får vi en trist loading screen istället. Skitbra.

Medlem

Vad var det för idioter som hellre ville ha en tråkig laddningscen? Håller helt med frunk, BioWare kunde ha utvecklat hiss-scenerna mer. Finns ju hur mycket som helst de kan lägga in.

Jäkla nötter :evil:

Inaktiv

Tyckte hissen var bättre än laddningstider, även om de blev sällsynt för mina gubbar att prata med varandra.

Medlem

MEN!

Hiss-sekvenserna med följeslagarnas kommentarer och nyheterna var ju ze awesome!

Varför måste de alltid bara lyssna på de som wajnar


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Var väl FPS-tokarna som whinade. De orkar väl inte med varken dialoger eller mellansekvenser. "Give more targets!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Som om det är bättre att stirra på en bild än att stå och vänta i en hiss.


signatur

Trying is the first step towards failing

Är det cocking mamma jag ser på covern?

Medlem

En utav de schysstaste loading sequence jag sett är dem i The Darkness. Huvudkaraktären (Jackie) gestikulerar och berättar någon liten intressant anekdot, ofta med lite mörk humor.

Inget speciellt, men mycket roligare än att sitta och titta på "Loading" och en progress bar. Och det var tillräckligt distraherande även när man hade lärt sig de flesta av sekvenserna att man inte tänkte på laddtiden.

Hissarna i ME var helt ok som laddsekvens tyckte jag, men jag håller med om att de kunde gjorts lite roligare.
Och den där hissen ner till Normandies nedre däck var ju rätt jäkla störig. Tycker de borde lyckats klämma in hela skeppet i ett och samma område.

Medlem

men för i helvete, palla loadingscreens :@

Medlem

Vilken idiot föredrar en tråkig laddningsbild istället för hissarna? Dom va ju supermysiga, hellre en hiss med högtalare som annonserar senaste nytt eller kamrater som pratar med varandra!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av RazorShard:

En utav de schysstaste loading sequence jag sett är dem i The Darkness. Huvudkaraktären (Jackie) gestikulerar och berättar någon liten intressant anekdot, ofta med lite mörk humor.

Jaaa! The Darkness hade riktigt bra loading screens Tyvärr blev dom tråkiga när man sett alla olika snuttar ett x antal gånger.

The Darkness är ett av dom tre bästa spelen jag spelat i mitt liv btw^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

hissarna bidrog ju till stämningen
men men.. skit samma


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar