Vanliga laddningsskärmar i Mass Effect 2
Så länge det inte blir för mycket fram-och-tillbaka i samma hiss så spelar det egentligen ingen roll hur de gör.
Blev klar med min andra genomspelning av Mass Effect för någon dag sedan. Kan därför hålla med om att det ibland var lite småstörigt med långa hissfärder, speciellt i The Citadel med den obligatoriska hissen till dockningsplatsen.
Jag gillade ju hissarna, speciellt med alla "updates" som högtalarna delade med sig av. Självklart blev de lite irriterande, men tycker knappast en laddningsskärm skulle vara så mycket bättre.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag hade föredragit ifall som faktiskt utvecklade hisscenerna lite mer.
tex att dom faktiskt rörde sig istället för att bara stå där, lutade sig mot väggen, knuffades/bråkade, lite hångel med blårumpan =P eller bara allmänt snack om vad som behövs göra eller vad som hände på en viss bana.
Jag älskade ju hissarna!
Neej! Jag som faktiskt gillade hiss-scenerna. Det var ju ofta nån radio-röst igång eller så var det lite allmänt snack mellan ens kompanjoner. Det ökade närvarokänslan betydligt jämfört med om det hade varit en laddruta istället.
E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI
Det som gjorde att jag störde mig på hissscenerna var ju just det som frunk påpekade... Att de bara stod där, som lik.
När vi åker hiss på jobbet står vi nästan alltid utefter väggarna och tittar innåt och pratar med varandra.
Att det inte fanns mer hissmusik och nyhetsinlägg gjorde det ju också tråkigt.
Men när det tar 30-45 sekunder att "åka" ner till lastutrymmet på skeppet så blev det tillslut att jag vägrade gå ned dit om det inte krävdes av huvudstoryn, det tog helt enkelt för lång tid att åka hiss.
Synd, gillade hiss-iden starkt. Visar än en gång att man inte alltid ska lyssna på de som skriker högst finns ofta en tyst skara som är större än man tror av de som uppskattar hur det är eller inte bryr sig mycket alls om det.
De kanske kunnat jobba lite mer på hissarna, men jag gillade småsnacket mellan NPC, samt nyheterna. Det gav ju lite volym till spelet.
Dragon Age 2000-talets spel!
Tänkte inte ens att det var laddningstider i hissarna, så jag tycker det var en bra ide. Dumt som sagt att ta bort en sådan bra ide, som gör spelet mer "flytigt".
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
MEN!
Hiss-sekvenserna med följeslagarnas kommentarer och nyheterna var ju ze awesome!
Varför måste de alltid bara lyssna på de som wajnar
Var väl FPS-tokarna som whinade. De orkar väl inte med varken dialoger eller mellansekvenser. "Give more targets!"
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
En utav de schysstaste loading sequence jag sett är dem i The Darkness. Huvudkaraktären (Jackie) gestikulerar och berättar någon liten intressant anekdot, ofta med lite mörk humor.
Inget speciellt, men mycket roligare än att sitta och titta på "Loading" och en progress bar. Och det var tillräckligt distraherande även när man hade lärt sig de flesta av sekvenserna att man inte tänkte på laddtiden.
Hissarna i ME var helt ok som laddsekvens tyckte jag, men jag håller med om att de kunde gjorts lite roligare.
Och den där hissen ner till Normandies nedre däck var ju rätt jäkla störig. Tycker de borde lyckats klämma in hela skeppet i ett och samma område.
En utav de schysstaste loading sequence jag sett är dem i The Darkness. Huvudkaraktären (Jackie) gestikulerar och berättar någon liten intressant anekdot, ofta med lite mörk humor.
Jaaa! The Darkness hade riktigt bra loading screens Tyvärr blev dom tråkiga när man sett alla olika snuttar ett x antal gånger.
The Darkness är ett av dom tre bästa spelen jag spelat i mitt liv btw^^
Game long and prosper