Vanliga laddningsskärmar i Mass Effect 2

Medlem

finns ju inget tråkigare än laddbilder!? är väll roligare att stå och muppa i en hiss

Medlem

Jag instämmer. Hellre hiss-åkande än laddningsskärmar. Instämmer även med att de kunde utvecklats lite.

Medlem

Dead Space och Batman: Arkhan Asylum tycker jag har rätt bra laddningssystem med dörrarna som tar olika lång tid att öppna beroende på om det på andra sidan hunnit laddas in eller ej.

Tror inte att många ens fattade att dom sega dörrarna i Dead Space faktiskt var förklädda laddningsdelar, i Batman var det lättare att lista ut då det ibland faktiskt kom upp en laddningsikon när dörrarna inte kunde segas ner tillräckligt.

Medlem

Klart en hiss är bättre än en bild.

De hade ju kunnat utveckla hissidén en smula istället för att skippa den. :/

Medlem

Dom kunde gjort om hissen istället,
haft genomskinliga väggar så att man hissnar när man tittar ut,
eller ha hissnande effekter på väggarna i hissen.

KoP
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Men när det tar 30-45 sekunder att "åka" ner till lastutrymmet på skeppet så blev det tillslut att jag vägrade gå ned dit om det inte krävdes av huvudstoryn, det tog helt enkelt för lång tid att åka hiss.

Int fan tog det 30-45 sek. att åka ner till lastutrymmet. Inte på 360'n iaf.

Laddskärmar med lite infotext på tycker jag förövrigt blir helt ok.

Medlem

Antar alla missade att laddningskärmen ska ha lite mysig info och grafik, o känner jag bioware så kommer det inte stå "Press X to do Y" med en svart bakgrund o en loopande 'laddare'.

Medlem

Precis, använd laddskärmarna för att visa upp all den info som annars bara ligger och skräpar i ens loggbok. De flesta orkar ju inte spendera tid med att läsa i den, men att använda ladd tid till det gör ju att all den information som finns om spelvärlden iaf läses av några.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar