Två ventrilo-servrar

Medlem
Två ventrilo-servrar

Tja!

Kör en ventriloserver på min dator som jag och mina polare använder. Men den blir alltid full, pga. slots limiten ligger på 8.

Så jag tänkte slänga upp en till ventriloserver, men upptäckte att det inte gick...

Måste man göra något speciellt för att det ska funka, eller går det inte överhuvudtaget?

//Achronos


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Förslagsvis är väl annars att ni kör en äldre version av Vent typ 2.1.4? Som jag har för mig stödjer fler användare.

I värsta fall får du ta och byta till TeamSpeak som inte har någon begränsning alls.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

Jag vill gärna ha en 2.3-server, då den har bättre adminfunktioner än 2.1.4.

Så, som sagt, är det någon som har någon idé om två 2.3-ventriloservrar på samma dator?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

nj
Medlem

Möjligen att du måste ändra vilken port servern använder sig av, skulle gissa på att den klagar på det om båda försöker nyttja standardporten.

Sedan hur man gör det med Ventrilo vettetusan, borde väl finnas dokumentation som beskriver det.

Medlem

som nj skrev du måste ändra på default porten 3724. kolla konfig filen till själva server programmet, i den så borde du kunna hitta porten. sen måste du nog ha 2 kopior på den konfig filen, 1 för standard porten och 1 till som har den ändrade porten.

1
Skriv svar