Robot
Razer Naga

Så var det dags för hårdvarutillverkaren Razer att skeppa ut en ny mus. Denna gång är musen tänkt användas av alla som spelar MMO-spel på nätet. Låt mig presentera Razer Naga.

#razer, #world-of-warcraft, #warhammer-online-age-of-reckoning, #call-of-duty-world-at-war


Medlem
MMO-musen Razer Naga testad

För folk som saknar vänsterhand (note: ifall dem använder musen i höger).

Medlem

Aldrig i livet att jag skulle punga ut nästan 1k för en mus


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

L0lz cool mus lite snålt med macro knappar dock

Skulle kunna köpa nu när jag behöver ny mus men inte för 900 kr så det var väl synd. Dessutom behöver inte jag 12 extra knappar (spelar inte world of worldcrap) men andra spel som kanske kräver 6 knappar.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det där är galet mycket knappar

Medlem
Medlem

mmo spel passar den nog men hur i hela friden kan ett företag helt missa att göra så användarna kan få binda knapparna hur dom vill, helt värdelöst om man inte får göra de själv.

samt den är ju alldeles för dyr.

Medlem

Köpte en racer copperhead för ett tag sedan, är lite besviken. Efter inte ens ett år börjar allt från de små stödbenen till klisterlappen som skall skydda områden kring lasern att lossna och falla av. Skit fasnar väldigt lätt överallt på musen då den är full av små springor. Den kostade mig 700 kr, och jag tänker inte köpa mer produkter från razer om deras produkter inte kan hålla längre än knappt ett år.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag har aldrig gillat gamer musar som är formade som den här. Har alltid haft problem med att det känns obekvämt och osmidigt. Dock är jag vänsterhänt. Men har testat med höger handen men känns inte perfekt. nöjer mig med min gamla A4 tech mus : D http://www.a4tech.com/ennew/product.asp?cid=1&scid=8&id=22

Medlem

Razermöss har så kass form för mig, och man får alltid känslan av hafsverk av någon anledning. Denna ser ju rätt frän ut men det jag undrar är, borde inte det där ta ganska rejält på tumme/handled i längden?

Medlem

Verkar ju fruktansvärt överdriven. Tacka vet jag t-bordet!
Och vad är det med priset?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh, priset är väl inte så farligt. Jag har en Logitech MX Revolution och den går också på tusenlappen.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av karun:

Jag har aldrig gillat gamer musar som är formade som den här. Har alltid haft problem med att det känns obekvämt och osmidigt. Dock är jag vänsterhänt. Men har testat med höger handen men känns inte perfekt. nöjer mig med min gamla A4 tech mus : D http://www.a4tech.com/ennew/product.asp?cid=1&scid=8&id=22

Ahaha, den musen var grejer den. 2 scrollhjul som scrollade åt olika håll...

Tycker inte Razer längre står för den kvalitet de gjorde en gång i tiden. Börjar bli mer och mer skeptisk mot så kallad gamer-hårdvara från företag som Razer och Roccat. Känns som de mest satsar på flashiga produkter och häftiga presentationer än själva prestandan eller ergonomin t.ex.

Detta känns bara som ett försök att casha in på alla som spelar WoW och Aion, precis som den där andra WoW-musen.

Medlem

Epic!

Kan.. inte... stå... emot... ha... begär...


signatur
Medlem

Max 500 för en muspekare så är det bara o det är egentligen för dyrt

Haft logitech mx510 guld sen när den var slut så uppgraderade jag till en mx518 o den lär jag ha kvar ett bra tag till , spelar dock inte så mycket fps så den slits inte lika fort längre


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Säger bara två saker: DYRT!

mx518, behövs inget mer.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

meh.. min 200kr från Clas Ohlson funkar utmärkt.. behöver inte lägga mer

Medlem

Sen när blev tangentbordet omodernt?


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Det borde ju bara vara att köra med auto-hotkey om man vill binda om knapparna.

Medlem

Tror ändå inte att det kan vara lätt att komma åt alla knappar... Håller mig till mina tangentbords-binds

Jag köpte en Razer Lachesis för ca. 4 månader sedan borde det vara och den är helt underbar! Aimet i CoD ökade sjukt och jag fick fina twitchkills med R700:an
Kan tillägga att jag gillade aldrig Copperhead och de äldre mössen, men denna är väldigt nice. Rekommenderas!

Inaktiv
Skrivet av HoloDuke:

naga plz

naga wat?!8)

Medlem

Jag tycker den ser användarvänlig ut. Kan väl dock bli lite irriterande om man kommer emot knapparna när man inte kör WoW eller Warhammer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Musen verkar cool men om den är bra det är ju en annan sak .. men man får prova musen ... om den itne är bra så får man sälja den .. men man får se om den äger den gammla WoW musen

Medlem
Skrivet av karun:

Jag har aldrig gillat gamer musar som är formade som den här. Har alltid haft problem med att det känns obekvämt och osmidigt. Dock är jag vänsterhänt. Men har testat med höger handen men känns inte perfekt. nöjer mig med min gamla A4 tech mus : D http://www.a4tech.com/ennew/product.asp?cid=1&scid=8&id=22

Clas Ohlson mössen <3.
Själv så började min bugga sig och när jag lirade FPS spel var det extremt irriterande att lite när som helst fick skiten för sig att jag skulle titta rakt ner i marken och snurra några varv. Slog sönder eländet och köpte http://www.trust.com/14462.
Har inte behövt byta mus sen den dagen för 4 år sedan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

skönt att bara spela med en hand, tänk dig att binda movment osv, kan man spela med en hand och ha "roligt" med den andra

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Köpte en racer copperhead för ett tag sedan, är lite besviken. Efter inte ens ett år börjar allt från de små stödbenen till klisterlappen som skall skydda områden kring lasern att lossna och falla av. Skit fasnar väldigt lätt överallt på musen då den är full av små springor. Den kostade mig 700 kr, och jag tänker inte köpa mer produkter från razer om deras produkter inte kan hålla längre än knappt ett år.

Jag har haft en Razer Diamondback (från den andra batchen som kom till maxfps.se) sen 2004 och den fungerar fortfarande hur bra som helst. Ända som har hänt är att leftclick knappen på ovansidan är lite sliten där man klickar som mest. Blir absolut en Razer igen när den här nu får för sig o ge upp.

1
Skriv svar