Sega Steam-nedladdningar - vad felar?

Redaktör
Sega Steam-nedladdningar - vad felar?

Hej hopp gott folk. Den senaste tiden har nedladdningar via Steam blivit krångliga för mig, de avbryts titt som tätt. Det verkar inträffa när jag drar igång andra aktiviteter på datorn och syns egentligen inte på annat sätt än att fartmätaren försvinner (istället för "Downloading X%, XMB/s" står det "Downloading X%" men nedladdningen står still). Jag får igång nedladdningen genom att antingen dubbelklicka filen/nedladdningen för att starta den eller omstart av Steam.

Har inte upplevt detta ytterst irriterande problem förut, är det månne något nytt påfund som dykt upp i och med nån Steam-uppdatering på sistone?


signatur
nj
Medlem

Kika genom det här supportinlägget och se om något hjälper.
Finns även ett inlägg med info om program som kan orsaka problem med Steam.

Kan vara värt att dubbelkolla alla nätverksinställningar och så med, särskilt om du har en router.

Medlem

har haft det där sedan jag skaffade mig steam. brukar avbryta och starta igen skiten igen. sen tror jag att det är bara en bugg att den inte visar också. tror den fortfarande håller på i bakgrunden fast programmet inte rapporterar. du är helt säker att den stannar?

Redaktör

Ja, jag är säker på att nedladdningen stannar. Tror även att problemet är ganska nytt, jag kan då inte minnas att jag upplevt det förr.

Nj, tack för tipsen men de lär inte vara relevanta - problemet uppstår oavsett dator (har testat på två maskiner, den ena i Stockholm och den andra i Örebro).

Märkligt är det...


signatur
Inaktiv

Låter ju som ditt konto typ.
Det jag har märkt är att det plötsligt i någon server har tagit mycket längre tid än normalt med hämtning.

Å andra sidan undrar man om du menar maps i servrar eller moddar. Provat att ta bort de två .blob som ligger i Steam mappen?


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar