Korrupta filer

Medlem
Korrupta filer

Hej

Jag har ett problem med nästan allt som tankas ner/ installeras.

World of warcraft är alltid skadat och patchar kan inte installeras för dom blir korrupta. Datorn i övrigt funkar bra, men just vid lagring blir det problem.

Har använt mig av memtest86 och den hittar några errors, försökt ändra timingen till 5-5-5-12 som det ska vara orginall, men vet inte vart man ändrar volten på minnet.

använt mig av CHKDSK för att hitta och reparera fel på hårddiskarna.

Detta fel dök upp vid köp av ny dator, så antar att det är minnerna som spökar.

nj
Medlem

Om du har mer än ett minne så testa kör dem var för sig och låt memtest kontrollera dem.
Dubbelkolla vad som är standardspänningen för minnena, finns en del tillverkare som inte håller sig till de standardiserade 1.8V och vissa moderkort kan ha problem med att sätta korrekta spänningar utifrån SPD-informationen. Exakt vart du manuellt ställer spänningen är lite svårt att svara på eftersom det kan skilja rejält mellan moderkortstillverkarna. Enklast är nog om du kikar genom moderkortets manual, generellt så brukar den inställningen finnas tillsammans med de processorrelaterade inställningar eller de avancerade chipsetinställningarna om jag inte minns fel.
Kan även vara bra att testa minnena i en helt annan dator om du har möjlighet till det.

Om du fortfarande får fel så är det nog bara kontakta butiken där allt köptes och göra en felanmälan för att få dem testade och utbytta.

Medlem

Det kan oxå vara så en av diskarna det är fel på. Testa köra en analys av hårddiskarna. Ultimate Boot CD har olika hårddisk verktyg som du kan analysera hårddiskarna med.

1
Skriv svar