Medlem
HJÄLP!

Hej har köpt en ny dator och skulle installera windows xp på den igår.När jag skulla göra partitioner så gjorde jag endast en på 4gb (Har en 500gb hårddisk).Så jag sökte runt lite för att se om jag kunde ändra detta men jag hitta inget. Så jag prova att installera om Xp men då blev det bara två Xp på hårddisken så jag kan välja två olika när jag kommer till en meny. Min fråga är kan jag rensa allt på hårddisken så jag kan börja om från början och installera om Xp igen??

Medlem

Du kan ta bort alla partitioner.
Sedan skapa en ny partiton när du installerar.

Medlem

Ja jag har provat o göra det tre gånger men det går inte o ta bort partitionen det står att det finns file som måste vara kvar för att instalationen ska kunna slutföras:S

Inaktiv

Att du får två XP beror antingen på att du inte valt att "vill själv välja partition under installationen". Det valet ligger dolt i början av installationen så man får kolla för att se den, klicka sig till det valet. Annars slänger den in XP på en annan partition och vips så har man två. När man då kommer in i Windows kan man ta bort hela mapparna med den "felaktiga" installationen om man vill, eftersom denna inte aktiverats.

Kanhända att du menar att det ligger en "färdig" XP och den andra är en XP installation.

Kommer du in i Windows kan du använda Partition Magic. Du bör dock fixa bort den ena installationen först och ge mer än 4GB till C eftersom det lätt kan växa till i alla fall 6-7GB.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar