Bredbands leverantör.....Vilken?

Medlem
Bredbands leverantör.....Vilken?

Hej!

Nu är det så att vi ska få RIKTIGT bredband i lägenheten om nån månad eller så. Det är bara det att det kommer finnas en del leverantörer att välja på och jag själv har ingen erfarenhet av någon av dem så nu tänkte jag kolla om det är nån här på FZ som vet något om dessa leverantörer när det gäller stabiliteten och service vid krångel på dessa bredbandsleverantörer!

De leverantörer vi har att välja på är:
Adamo?
Bahnhof?
Blixtvik?
Bredband2?
SkyCom?

Är det nån som har någon av dessa? Dela gärna med er av er erfarenhet då när det gäller just stabiliteten och servicen hos dessa leverantörer!

Kan även nämna att alla levererar 100/100 MBit.
I huvudsak så använder jag nätet till onlinespel om det nu har nån större betydelse när det har med era rekommendationer att göra.

Jag vet som sagt inte nåt om dessa leverantörer så jag kommer nog att lita mycket på det ni säger i mitt första val av leverantör till att börja med, så jag skulle bli väldigt glad om ni svara så ärligt och seriöst som möjligt och inte en massa skit!

Tack för hjälpen!!!:up:

Inaktiv

Har bara hört talas om SkyCom, har en kär vän som använder det och han har aldrig klagat så jag antar att det fungerar bra!
De andra 4 har jag aldrig hört talas om. Nu var ju detta ganska fattigt på info men vi får hoppas att det hjälpte dig lite iaf

Medlem

All information är till hjälp!

Inaktiv

Jag har Bredband², och är nöjd med dem.

Medlem
Skrivet av QauNuckShin:

Jag har Bredband², och är nöjd med dem.

Är dom hjälpsamma när det gäller supporten vid fel och krångel?

nj
Medlem

Adamo och Bahnhof ville jag minnas att jag läst bra saker om i SweClockers Internet, uppkoppling & nätverksforum där det finns massvis av liknande trådar.
Bredband2 vill jag minnas hade rätt stora problem med hastigheter mot andra nät än sitt eget under 2007, vill minnas att jag sett en del klagomål om det i forum och konsumentsidor där kunder klagade på att företaget inte gjorde minsta lilla åt problemen.

Inaktiv

Adamo?
Bahnhof?
Blixtvik?
Bredband2?
SkyCom?

har bara hört talas om Bahnhof, och aldrig hört talas om ellet sett reklam om dom andra,
så dom kan inte vara några större leverantörer av bredband.

Inaktiv

Jag har erfarenhet av Adamo från tiden de hade ADSL till privatkunder (vilka såldes vidare till TDC när de skippade den verksamheten), och trots att de var placerade i Spanien så hade de adekvat kompetent personal och mycket (!) korta svarstider vid kontakt. Detta i motsats till flertalet andra leverantörer jag som privatperson haft att göra med.

Bahnhof är en "riktig" ISP med gamla anor. Att de står upp för kundernas integritet gör alternativet ännu mer attraktivt. Skulle jag själv hamna i den avundsvärda situationen att bli "tvungen" att välja leverantör, så skulle de nog med avseende på bl.a. långsiktighet bli mitt förstahandsval (förutsatt fast IP; för mig så är DHCP diskvalificerarande).

Lycka till.

Inaktiv

Har en polare som har bahnhof. det har inte krånglat för han iaf!

1
Skriv svar