ljud konversation medans man spelar?

Medlem
ljud konversation medans man spelar?

Tja!
Jag och en polare ska lira Hellgate London och vill snacka med varandra medans vi lirar. Nu undrar vi vilka alternativ det finns när det gäller detta. Vilka program finns det? Vi brukade använda skype när vi lirade Fotball Manager.


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Skype är verkligen att rekommendera. Det använder jag när jag spelar med kompisar/bröder. Annars är Teamspeak och Ventrilo också ett allternativ, men jag skulle inte rekommendera något av dom två framför skype. Specellt inte om ni bara är två personer som ska prata.

Medlem

Som kibb sa, är ni bara två eller tre kör skype, är ni fler än så tycker jag dock ni skall använda TS eller ventrilo (eller går det att få skype att bara sända när man håller nere en knapp?)


signatur

I never hate in plural.

Medlem

OK tack.
Någon som testat Voip? Hur är det jämfört med Skype?
http://www.voip.com/

EDIT: ... eller gizmo project?? http://www.gizmoproject.com/


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv
Skrivet av Bwerf:

(eller går det att få skype att bara sända när man håller nere en knapp?)

Tror inte man kan vara mer än 4 i skype samtidigt? Ej supersäker dock.

Voip har jag aldrig testat.

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Bwerf:

(eller går det att få skype att bara sända när man håller nere en knapp?)

Tror inte man kan vara mer än 4 i skype samtidigt? Ej supersäker dock.

Voip har jag aldrig testat.

jag har pratat med 4-5 samtidigt och då räknar jag inte mig själv, använder det när jag spelar RO med min kompis, även när vi spelar Battlegrounds 2 1.1b och så fast då är vi oftast 3-4

Medlem

Skype är bra med suverän kvalitet!
Dock tar det rätt mycket cpu kraft och inte direkt anpassat för att använda när man spelar därför.
Kör teamspeak eller Ventrilo istället är mitt tips


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Jo nackdelen med skype är ju just att det käkar cpu.. Men annars är det väldigt bra.

nj
Medlem

Har inte Skype och/eller Xfire stöd för röstkommunikation med? I Steams fall så gäller det kanske bara spelen som tillhör det iofs...
Kan dock hålla med om TeamSpeak (eller Ventrilo för den delen, föredrar dock personligen TS) då de knappt kräver några resurser alls, och även om det behövs en separat server så drar den heller inte särskilt mycket systemresurser eller bandbredd.

Medlem

Ska börja lira på fredag. Det kommer bli att jag testar Gizmo Project, så få vi se hur det fungerar.


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar