Öppna portar

Inaktiv
Öppna portar

Eftersom det var totalt dött på cs-forumet testar jag att skriva här.

Ska öppna portar så jag kan starta en dedicated server på Cs:Source.Och fattar inte riktigt hur jag öppnar dom.

Jag har varit inne på www.portforward.com och försökt med det mesta men när jag kommer till och ska logga in på min router,när man skriver sitt ip i webbläsaren och sen ska skriva in användarnamn och lösenord funkar det inte att logga in.

På olika sidor säger folk att användarnamnet ska vara admin och lösenordet kan vara 1234,admin eller så är rutan tom.Men för mig funkar det inte att logga in.Rutan blinkar bara till så händer inget mer.Hjälp?!

Medlem

Vad är det för sorts router du har för det första?

Användarnamnet brukar vara som du säger admin.
Provat med lösenordet "password"? Brukar vara det som är standard lösenord för Netgear routrar.

Ifall lösenordet är ändrat och du inte kommer ihåg så finns det bakom routern en liten knapp som du kan trycka på med en liten pinne/tandpetare som återställer routern till standard inställningar.

- Snipe


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Ok,Tackar,provar det.Jag har en Netgear DG834G router.

Japp det funkade,tack så mycket.

Inaktiv

Jag kommer in i min router men när jag har skrivit in alla ip adresser och så vidare och sen ska starta Source Dedicated server så står det för andra att "Servern inte svarar" Är det nåt jag har gjort fel?Kan någon guida mig genom detta när man har kommit så långt som in i routern?Skulle vara shysst.

Inaktiv

Ja, jag har också haft det problemet. Har aldrig orkat sätta mig in i det dock.

1
Skriv svar