Firefox 3 beta 2 slött?

Medlem
Firefox 3 beta 2 slött?

Tja!
Formaterade datorn några dagar sedan och instalerade nya Firefox 3 beta 2. Är det bara jag som tycker att surfandet går riktigt slött? Tom Internet explorer går snabbare. Ett exempel är aftonbladet.se där alla bilder ibland inte visas men i Internet explorer så kommer allt upp väldigt mycket snabbare. Detta problem gäller inte bara bilder utan allmänt surfande där firefox kan stå å ladda sidan i minuter utan att något händer med sidan.

I skrivandets stund så hann jag gå in på FZ -> forum -> Mjukvara avdelningen i IE 7 och jag ser nu att FZ.se inte ens öppnats upp i Firefox.

Känns ibland som att det lossnar. Som t.ex. nu några minuter senare så flyter allt på perfekt, för att det sedan några minuter senare går RIKTIGT segt.

PS: Jag har inga nerladdningar igång.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Låter som någon form av bugg, efter vad jag har hört (har inte testat själv) så skall FF3 vara mycket snabbare än både FF2 och IE.

I http://blog.wired.com/monkeybites/2007/12/firefox-3-beta.html hävdar dom t.ex. att "The speed is phenomenal compared to Firefox 2"


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Jag vet. Något måste vara galet. Jag har dock inte testat att instalera om det. Får nog testa det senare. Såhär slött ska det absolut inte gå. Trailers på gametrailers.com tar bara sisådär 1-2 min att de ska börja att laddas ner (ladda ner, inte streama). Kör nu med "download them all!" och allt fungerar snabbt när downloaden väl kommer igång. Det är mest surfandet via firefox beta 2 som går riktigt segt. Nätet fungerar perfa annars.


signatur

*Io Sono Interista*

nj
Medlem

Har du testat att skapa en helt ny profil som inte innehåller en massa gamla inställningar/extensions för att se om det kan vara något sådant som orsakar att det går slött?

Medlem

nj

Eftersom datorn är nyformaterad (ca 1 månad) så har jag svårt att tro att det är det som är problemet. Jag har inte importerat någon profil eller bokmärken.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Det är ju beta

Medlem
Skrivet av Xphome:

Det är ju beta

Isf den slöaste Betan jag upplevt av alla beta browsers jag testat. Jag försöker ta reda på om det är något fel hos mig eller om denna beta är slö. Enligt de få jag pratat med som använder Beta 2 så är det just hos mig det går väldigt slött. Frågan är dock vad man personligen anser är slött. Om du/ni läser mina åvanstående inlägg - det där anser jag är slött. Försöker googla efter detta men hittar inget, bara en massa tester på hur snabb firefox är.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Om det är snabbt hos alla utom dig så är det nog din dator/installation det är fel på

Firefox 3 beta 2 är blixtrande snabb för mig, både på jobb och hemmdatorn.

Medlem

Nu så har jag instalerat om firefox få se hur det går. Har tagit bort alla profiler och inställningar jag haft och börjat om.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Uppdatering:
Såhär 3 dagar efter nyinstalationen så kan jag meddela er att det fortfarande fungerar tottalt värdelöst. Det går lika slött som tidigare. Det enda plugin jag instalerat denna gång är adblock plus dvs inga skins eller något annat. Helt sjukt!

Få se vad en eventuell Beta 3/fullversion har att erbjuda, annars blir det avinstal.


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Router, trådlöst nätverk, brandvägg, antivirus igång? Det finns vissa inställningar i Firefox också som drar ner hastigheten.

Jag kör också 3 beta nu och tycker att den faktiskt är snabbare hittills.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Router= Nix
trådlöst= Nix
brandvägg= Ja, den som finns i SP2, annars nix på den me
Antivirus= nej (många kommer bli förvånade men detta är annan topic)

"Det finns vissa inställningar i Firefox också som drar ner hastigheten."

Jag personligen har inte ändrat något i denna firefox. Brukar inte leka med inställningarna. Det som jag dock tidigare haft är flera plugins, något som jag dragit ner på nu bara för att testa. DVS just nu har jag bara adblock plus och Downloadthemall!
Det är INGET fel med min nät just eftersom det går så snabbt med andra browsers som Opera och Internet Explorer 7. Opera som jag för övrigt inte använder just eftersom jag är så beroende av adblock.

Vilka inställningar kan det då vara isf?


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Såg en snubbe som påstod att det snurrade bra när han avaktiverade Java i Verktyg. Har för mig att update 3 i Java är felaktig, mitt Java har slutat fungera flera gånger med den uppdateringen. Han fixade tydligen så att allt fungerar bra genom att installera någon flash.

Det tråkiga med 3:an är att vissa plugins jag kört inte är kompatibla, men det kommer väl nya plugins.

IE vill man helt klart inte köra. Surfvirus går ju rakt in. Riktigt coola nyheter i 3:an dock.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nu är det klart. Det blev Opera 9.5. Har avinstalerat firefox helt. Opera fungerar klockrent nu sådär 2 dagar efter instalationen. Varför FF 3 fungerade så jäkl* dåligt vet jag fortfarande inte. Återstår att se hur fullversionen fungerar (om jag ens testar den). Tack i alla fall för alla hjälpförsök.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Bosanac82:

Varför FF 3 fungerade så jäkl* dåligt vet jag fortfarande inte. Återstår att se hur fullversionen fungerar (om jag ens testar den). Tack i alla fall för alla hjälpförsök.

antagligen för att det är en beta...?

Tog du kontakt med Mozilla för att försöka lösa problemet? Annars finns ju risken att du har precis samma fel som i fulla versionen.

Skrivet av Mozilla:

We want to hear all of your thoughts about this beta, especially if you encounter broken sites or other web weirdness. Drag this feedback button onto your bookmarks toolbar and click on it when you have something to tell us. We'll be waiting to hear from you! (Or, if you'd prefer, you can file a bug.)

http://feedback.mozilla.org/


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar