Problem med att spela krashlöst samt fråga om drivrutin

Medlem
Problem med att spela krashlöst samt fråga om drivrutin

Hallå.

Jag har nyligen börjat spela Stalker igen, och har nu större problem med att spelet krashar till desktop och att datorn lägger sig i viloläge.

Viloläge har också hänt på Call of Duty 4.

Dessa är felen jag hittar i loggens systemlogg som jag tror mig kunna koppla till tidpunkterna för krasherna.

(Dem uppkommer ju självklart var för sig, men i denna ordning och vid samma tidpunkt)

----------------

Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av fel under start:
asuskbnt

Tjänsten EIO kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta filen.

Tjänsten Client IP-IPX kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta filen.

Tjänsten BDRSDRV kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta sökvägen.

----------------

Alla dessa fyra sker samtidigt, och det enda jag kan få ut själv är att asuskbnt har något med Asus/ATI att göra.

Och det är där min fråga om drivrutiner kommer in.
Jag har nyligen köpt ett nytt Colorful (Nvidia) 8600 GTS 256 mb, och har då lämnat mitt gamla ATI X1950 PRO bakom mig, men undrar då vad som är rörelse med tidigare kortets drivrutiner?

Så långt jag kan har jag tagit bort dem, men de verkar ju uppenbarligen som att något som har med ATI och Asus att göra ligger kvar.

Kan detta vara orsaken för min krasher?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Prova att köra Driversweaper för att rensa allt kvarglömt från de gamla drivrutinerna. Kan kanske med lite tur fungera.

Medlem

Klockar du cpu eller grafik pröva sänk klockningen något tills den blir stabil. Klockar du inte pröva nya drivers eller om du har nyaste pröva ta nån äldre


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Testade DriverSweeper, och de fanns kvar ett registervärde och ett par filer från ATI.. Verkade inte vara någon fara.

Har ej klockat något alls.

Och med drivrutiner så vet ja inte riktigt, har nyaste nu.

Ingen som kan få ut något av felmedelandena i huvudposten?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har du stängt av viloläge på datorn? Annars kan ju det vara en bra start.

Medlem

Kollade detta och stöd för viloläge är inte ikryssat, och jag kan inte ens kryssa i den...

Vänteläge står på aldrig, samma med hårddiskar och bildskärm.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Många har ominstallerat OS vid byte av grafikkort. Kanhända är det enklaste och bästa. Tar ju inte så lång tid trots allt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Många har ominstallerat OS vid byte av grafikkort. Kanhända är det enklaste och bästa. Tar ju inte så lång tid trots allt.

Håller helt med!!!
Kör om ditt operativ så fixar det sig nog;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Sant så sant.. Den lata halvan i mig som har gjort att jag inte har gjort det än.

Tack för hjälp iallafall! Mer än jag fick på Sweclockers... Inget svar på en månad.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar