EA om Pandemic-nedläggningen

Robot
AW8
Medlem
EA om Pandemic-nedläggningen

Enkelt svar: pengar pengar pengar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Tragiskt släpp spelet ge dom sparken.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Fyfan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Lägg ner EA istället


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Som många EA spel så kommer de väl skita i att patcha spelet med. Är ju ganska buggigt som jag förstår det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Dem kunde väl ha sålt det istället för att sparka alla på Pandemic och sedan köpa en ny utvecklare.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Dyrt o dyrt.. Hur mycket kan inte ett spel dra in om det blir populärt?
Inifinity Ward(Modern Warfare) håller ju till i Kaliforninen och jag tror inte det är tal om att flytta därifrån för att spara pengar.

Medlem

med tanke på hur spelet sög så hade jag också sparkat dom.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Lägg ner EA istället

Kunde inte ha sagt det bättre själv Ner med Activision och EA


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Som många EA spel så kommer de väl skita i att patcha spelet med. Är ju ganska buggigt som jag förstår det.

Jaså? Jag tycker minsann att EA är ett av de företag som är bäst på att se till att spelen blir patchade (på konsol) och uppdaterade. Dessutom har man flyttat över 45 av nyckelpersonerna från Pandemic till EAs LA-avdelning där de bland annat ska underhålla Saboteur.

(Som förövrigt är den här generationens näst bästa sandlådespel)

Medlem

Håller med om att EA är bland de bästa på att patcha. Se bara på C&C eller BF som fått många uppdateringar och gratis extramaterial. Jämfört med hur patchningen fungerat för andra spel jag spelat (company of heroes, supreme commander m.m.) är EA faktiskt bra.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

... Så person a kan göra lika bra spel som person b med andra ord ... EA tillverkar spel på löpande band princip där det enda som är intressant är cash ... (Activision är dock inte bätre tror jag ... synd det ... )

Medlem

Tycker det kastas mycket skit på EA i kommentatorspåret. Mycket lär bygga på hur EA var på 90'talet? Men man ska veta att de har bytt ledning och nya VDn verkar vara en smart nisse. T,ex han som är anledningen att Bioware är endel av EA nu.

och ingen ska ju påstå att Bioware är eller någonsin kommer bli ett löpandebandbolag.

Sedan att klanka på löpandeband bygger det på att de gör sportspel? Men är de någon som inte förväntar sig nej kräver ett nytt varje år? Jag vet iaf att jag gör det. (Sims kanske är EA också, men vafan det är ju bara ett IP)

Nej, jag gillar EA mer och mer, bra support, bra spel inom koncernen med. Det var sämre förr men nu är det fan dags att ge de lite creeds. För de har hänt enhel del sedan Westwood-dagarna.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem
Skrivet av Charlo:

Tycker det kastas mycket skit på EA i kommentatorspåret. Mycket lär bygga på hur EA var på 90'talet? Men man ska veta att de har bytt ledning och nya VDn verkar vara en smart nisse. T,ex han som är anledningen att Bioware är endel av EA nu.

och ingen ska ju påstå att Bioware är eller någonsin kommer bli ett löpandebandbolag.

Sedan att klanka på löpandeband bygger det på att de gör sportspel? Men är de någon som inte förväntar sig nej kräver ett nytt varje år? Jag vet iaf att jag gör det. (Sims kanske är EA också, men vafan det är ju bara ett IP)

Nej, jag gillar EA mer och mer, bra support, bra spel inom koncernen med. Det var sämre förr men nu är det fan dags att ge de lite creeds. För de har hänt enhel del sedan Westwood-dagarna.

Håller med dig om precis allt du skriver.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Charlo:

Tycker det kastas mycket skit på EA i kommentatorspåret. Mycket lär bygga på hur EA var på 90'talet? Men man ska veta att de har bytt ledning och nya VDn verkar vara en smart nisse. T,ex han som är anledningen att Bioware är endel av EA nu.

och ingen ska ju påstå att Bioware är eller någonsin kommer bli ett löpandebandbolag.

Sedan att klanka på löpandeband bygger det på att de gör sportspel? Men är de någon som inte förväntar sig nej kräver ett nytt varje år? Jag vet iaf att jag gör det. (Sims kanske är EA också, men vafan det är ju bara ett IP)

Nej, jag gillar EA mer och mer, bra support, bra spel inom koncernen med. Det var sämre förr men nu är det fan dags att ge de lite creeds. För de har hänt enhel del sedan Westwood-dagarna.

Precis min tanke, bra att du skrev ner det!

EA är också ett av de få företag som vågar satsa på nya licenser nu för tiden, vilket är riktigt trevligt då det lätt kan bli lite tjatigt med 5 uppföljare...

1
Skriv svar