Inaktiv
Hjälp.

Hej.
Jag är helt ny på detta forumet och hoppas att jag har kommit rätt.

Jag köpte mig en ny dator förra veckan.
eller rättare sagt jag köpte lite delar till min dator för en uppgradering.

Det jag köpte var.
ett nytt nätagg 430 W
moderkort: ASUS M2N-SLI NFORCE 560 SLI SOCKET AM2 ATX

Processor: AMD ATHLON 64 X2 5200+ SOCKET AM2 BOXED 65W

RAM: CORSAIR 2GB DIMM DDR 2 800 MHZ PC6400

GFX: ASUS GEFORCE 8800 GTS 640 MB PCI-E

Nu är det så att jag tänkte dra igång några spel och nr1. GTA San andreas som inte kräver så mycket flyter FÖR bra.. Alltså det går för fort och 1 gång varannan sek så rushar det på ännu snabbare. Någon som vet vad det är?

Installerade kane and lynch. Kan spela det på högsta upplösning utan minsta tendens till lagg eller hack. Sen efter 3 eller 4 eller 5 min (olika varje gång jag spelar) så bara låser det sig och sen JÄTTEHACK.

Vad är felet? Är det kassa drivisar? Tog hem några från nvidia. är det någon som har direktlänk så får ni gärna länka till bra drivisar.
Vsync och dom inställningarna? Något speciellt man ska tänka på?
Drivisar till ljudkortet? Var hittar jag det? Ljudet hittade XP men tvivlar på att det är dom bästa drivrutinerna.

Om någon kan hjälpa mig med detta så vore jag väldigt tacksam.

Mvh
Rasmus

Inaktiv

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
Bra drivare om du kör XP.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.25_whql.html
Bra drivare om du kör Vista32.

Kan vara drivrutinerna men nja... Hmm...
Om du vet vad du har för ljudkort så kan du enkelt gå in på tillverkarens hemsida och hitta de senaste/de bästa.

Det finns en bra sida (säkert fler) där man lätt kan hitta drivare till sin hårdvara. Fan att jag inte kommer på namnet nu, har googlat som en tok!
Jag kommer tillbaka när jag hittar den!

nj
Medlem

AMDs Dual Core Optimizer som finns att ladda ner från AMD.com kan vara en idé att installera.

Installerat korrekta chipsetdrivrutiner för moderkortet? nForce 570 SLI for AMD är drivrutinerna du ska ha från nVIDIA (börja med att välja nForce som Product Type, sedan nForce 5 Series så hittar du till slut rätt).

Inaktiv

Kibb: Jag kör XP och det är dom drivisarna som jag har redan.

NJ: Tack har laddat ner dom nu ska testa och se vad som händer.

Hittade vad ljudkortet hette. C-Media Superior Quality Audio 7.1 channel CODEC heter det. Kan någon hjälpa mig hitta rätta drivers?

Tack så mycket grabbs

Inaktiv

Ska försöka hitta sidan där man kan få hjälp att hitta drivare till alla hårdvara. Jättebra sida faktiskt. I'll stay in touch!

Inaktiv

Skulle bara säga att det funkar nu! Fy fan va gött.. Installerade dom två sakerna som NJ sa åt mig och då funkade det!

Tusen tack till er båda!

1
Skriv svar