C-Media 6501 - Fel på drivrutinerna - Hjälp!

Inaktiv
C-Media 6501 - Fel på drivrutinerna - Hjälp!

Hej, jag är i desperat behov av hjälp! Jag köpte nytt högtalar system, Logitech X-240, och efter att jag kopplade in högtalarna så fick jag upp meddelandet "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078" när jag skulle spela upp en låt i Winamp, jag har försökt med de olika ljud uppspelnings möjligheterna eller vad man nu ska kalla det i config. men det funkade inte, tänkte att jag skulle installera om drivrutinerna till ljudet men det gick inte, då får jag upp meddelandet "Installation failed. Please disconnect the C-Media 6501 Sound device, restart your computer, and try again." efter installationen. Har även tagit bort exakt alla spår utav C-Media 6501 på datorn, startat om och försökt igen, laddat ner nyaste drivisarna och testat från skivan men får upp samma meddelande, det har fungerat att använda högtalare förut men har kört med ett USB headset ett tag nu, eller rättare sagt sedan min senaste formatering(ca 2-3 månader sedan). Det är ett integrerat ljudkort i ett Asus M2N-E SLI Moderkort. Är formatering av C: enda utvägen eller finns det något annat sätt?

All hjälp om vad som kan vara fel eller hur man fixar felet uppskattas skarpt:)

1
Skriv svar