Spelet funkar inte...

Inaktiv
Spelet funkar inte...

Jag har precis köpt Medieval 2: Total war och när jag stoppar in skiva nummer 1 så kan inte datorn läsa den.
Det kommer inget error meddelande och det syns inte att skivan är i om man kolla på den här datorn, och om jag stoppar i skiva nummer 2 så kommer en liten svart ruta (ser ut ungefär som en DOS ruta) men den försvinner efter en sådär 0.1 sekund.
Man bara ser nått svart med ram komma upp helt enkelt.
Jag har en Scaleon C dator, jag har inte bytt ut något sen jag köpte den och min DVD spelare är en HL-DT-ST DVD-RW GWA-4160B.
Kollat runt en del på internet och inte funnit något svar, jag vore väldigt tacksam om jag får något svar (vill spela! )

Tack på förhand.

Medlem

Alltså skiva 2 är förmodligen bara en skiva med filer som ska användas under installationen när skiva 1 är färdig installerad.
Gissar på att din dvd rom har problem med att läsa skiva 1 och så antingen är skivan skadad har finger avtryck (kolla under en lampa) eller så är din dvd rom dålig.
Många dvd/cd rom har små fel som kanske bara visar sig med en viss skiva sen funkar dom klockrent med alla andra.

Är det finger avtryck ta bort det försiktigt med nåt mjuk matriell och inte papper


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Alltså skiva 2 är förmodligen bara en skiva med filer som ska användas under installationen när skiva 1 är färdig installerad.
Gissar på att din dvd rom har problem med att läsa skiva 1 och så antingen är skivan skadad har finger avtryck (kolla under en lampa) eller så är din dvd rom dålig.
Många dvd/cd rom har små fel som kanske bara visar sig med en viss skiva sen funkar dom klockrent med alla andra.

Är det finger avtryck ta bort det försiktigt med nåt mjuk matriell och inte papper

Jag rengjorde skivan med mjukt matrial men den funkar fortfarande inte, och jag är inte direkt något proffs på att fixa dvd-spelare. Men tack så jättemycket för svaret!

Någon som kan tipsa en bra (helst billig förstås) DVD-spelare, som kan spela både dvd och cd då? skulle varit väldigt schyst!

Medlem

Kan ju inte garantera att det är dvdn men det brukar vara så.
Har du nån vän där du kan pröva skivan hos är ju bra för att utesluta att den är felaktig vilket är mycket sällan men ändå så är det ju bra.

Har du brännare sen förut kan ju denna vara fin
http://www.dustinhome.se/pd_5010115868.aspx

har du inte brännare så är många vädigt nöjda med denna
http://www.dustinhome.se/pd_5010108285.aspx


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Kom just på att jag lämnade in datorn på reparation av moderkortet (allt annat i datorn är intregerat i det, i princip allt) och sedan dess så har jag inte provat något pc dvd spel, kan detta vara problemet? letat runt bland skivorn som följde med datorn men inte hittat någon DVD-drive installation / update skiva... Vad ska jag göra? är det lika bra att köpa en ny eller?

Medlem

Dvd/cd enheter behöver aldrig installeras med någon skiva.
Kolla om andra skivor fungerar på den.
Dom kan ju satt fast sata eller ide kabeln dåligt efter moderkorts bytet i din dvd rom eller i moderkortet


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Dvd/cd enheter behöver aldrig installeras med någon skiva.
Kolla om andra skivor fungerar på den.
Dom kan ju satt fast sata eller ide kabeln dåligt efter moderkorts bytet i din dvd rom eller i moderkortet

Warcraft 3 och age of empires 3 skivorna funkar utmärkt.... så äre bara att köpa en ny då?

Jag har provat skivan på en annan dator nu, och det funkar fin fint! Fick något error alldeles nyss och håller på att installera om spelet men gissar att det bara var otur... får bli en sån där dvd som du linkade med brännare då, tack för hjälpen!

Medlem

Ja då gissar jag att du har problem med din dvd rom.
Jag har den dvd brännaren också och är väldigt nöjd.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Problemet löst... kom på att min gamla burk hade en DVD spelare så jag har satt in den nu och den funkar! Underskatta aldrig en 2 år gammal dvd-spelare Tack för hjälpen Silenz!

1
Skriv svar