Optimal upplösning går inte! Hjälp!

Inaktiv
Optimal upplösning går inte! Hjälp!

Fick just en ny 19'' Widescreen Skärm av morsan. Men jag kan inte ställa in den optimala upplösning för skärmen (som det även står i manualen att man ska ha, vilket är 1440 x 900) Upplösningen finns helt enkelt inte när man går in på inställningar och försöker dra i den där spaken till rätt upplösning. Drivare till skärm är installerade, samt uppdaterade drivare till grafikkortet.

Vad är det för fel?

Medlem

kolla under bildskärmsfliken att du har förbockat att visa alla olika upplösningar och inte bara det kortet visar eller om det är under bildskärmskort


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

kolla under bildskärmsfliken att du har förbockat att visa alla olika upplösningar och inte bara det kortet visar eller om det är under bildskärmskort

Menar du "visa alla lägen"? Var in där och kikade, alla möjliga tänkbara upplösningar och lägen fanns, förutom den jag vill åt. Den gör ett hopp från 1200 till 1600. Finns inte 1440 x 900. Finns inte nåt med 1400 öht.

nj
Medlem

Du kan behöva skapa den själv som custom resolution vilket brukar gå att ordna via grafikkortets drivrutinskontrollpanel.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Du kan behöva skapa den själv som custom resolution vilket brukar gå att ordna via grafikkortets drivrutinskontrollpanel.

Tänkte det också, men jag hittar inget sånt. Dom alternativen jag har finns på bilden jag bifogar.

http://i47.photobucket.com/albums/f161/gutturalswedage/blabla...

Medlem

Ta bort skärm och grafikkort i enhetshanteraren och starta om datorn.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:

Ta bort skärm och grafikkort i enhetshanteraren och starta om datorn.

Det lät skumt, varför?

Medlem
Skrivet av rectalspewage:

Det lät skumt, varför?

För att det löser dina problem.


signatur
Inaktiv

Blev ingen skillnad.

Medlem

I catalyst control center ska det finnas en flik där du kan ställa in custom upplösningar.

Du kan också testa ati Traytools.

1
Skriv svar