Vista eller xp

Medlem
Vista eller xp

Jag kommer att köpa en ny dator när 9800 kortet kommer ut och då funderar jag på vad som är bäst att ha. Vista 32 eller 64 bitar, eller xp. Vissa säger att vista kommer att va lika bra som xp till sommaren men jag har ingen aning vad jag ska tro. Vad skulle ni gjort, skulle ni fixa vista eller xp? Jag vill spela spel som crysis på very high

Medlem

Klart du ska välja Vista jag menar du vill väl kunna köra med directx 10?
Vista 32bit är operativet för dig!!!!
Sen var xp allt annat när det släpptes än det är idag så visst kommer Vista bli bra med lite Service packs osv


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Men varför inte vista 64 bitar? Fungerar inte crysis bättre med 4 gig minne?

Medlem

Tror inget spel drar nytta av 64bit idag utan tvärtom att det med viss mjukvara kan bli till nackdel med 64bits Vista.
Ramminne är alltid bra men nog kan du sätta in 4gb i 32 bit Vista också men 1gb visas inte utan blir typ reserverad för vissa resurser


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Välj Xp Pro och kör sp3 ... Xp är så mkt bättre än vista!

Medlem

nej nej nej neeej:P
Givetvis ska du köra Vista på en ny maskin!
Det kommer service packs till det med så håll ut med dom buggar som du ev. stöter på.
Det är inte kul med buggar men att jämföra XP som funnits så länge nu mot Vista som är ca 10 månader gammalt är inte rättvist.
När XP släpptes fanns det också dom som valde att köra på win 98 och tyckte XP var crap.
Undrar just hur många som kört på 98an fram tills idag:D
Gissar på 0


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Undrar just hur många som kört på 98an fram tills idag:D
Gissar på 0

Kanske du har rätt i men windows 3.11 det är grejer det.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Kan man installera XP över Vista om man ångrar sig?

Medlem
Skrivet av Snorken:

Kan man installera XP över Vista om man ångrar sig?

Man kan formatera hdd och installera XP ja eller så kan man dual boota

Inaktiv

Jag röstar också på XP. DX10 är aningen överskattat i dagens läge, Vista och dess DX10 blir säkert kanon om något år dock.

Inaktiv

XP Professional är jag hyfsat nöjd med (ej att jämföras med Linux som äger), Vista och DX10 fungerar ju inte så fler kommentarer där är överflödiga. (Dödade denna smiley).


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Skulle det vara jag skulle jag tagit XP. Men jag känns inte neutral i frågan.

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Välj Xp Pro och kör sp3 ... Xp är så mkt bättre än vista!

Håller med.. Vista är bara strul och ska inte användas. Dessutom har den inge bra uppdateringar som lönar sig för eländet man får.

Körde Vista från releasen (Jan 06) till Okt. 07 och var nära på att spränga hela min dator och mörda alla på M$.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Om du vill spela crysis på very high måste du ha vista, för du behöver dx10 för att köra på very high. 64-bits är bästa... med en ny dator och i framtiden kommer det att vara vista 64-bit som gäller

Medlem

XP > Vista.

Case closed.

Medlem

Om man ska ha vista är det ju 64 som gäller..


signatur

B lup

Medlem

Vista Sp1 släpps väldigt snart nu
Skaffade Vista med ny dator för ca 6 veckor sen och trodde efter alla trådar om hur buggigt Vista skulle vara att jag skulle bara ha problem men tvärtom har jag inga problem just nu iaf8) och dom jag haft är inga stora saker.
Köper man en quad prolle ska man komma ihåg att xp "bara" stödjer 2 kärnor medans Vista som operativ uttnyttjar alla 4a. Har du redan Xp kan du ju använda det ett tag men ska du köpa operativ tycker jag det är en taskig affär att betala ca 900kr för en xp oem till nytt bygge när Vista kostar samma.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Vista Sp1 släpps väldigt snart nu

XP SP3 släpps snart

Medlem
Skrivet av Silenz:

Köper man en quad prolle ska man komma ihåg att xp "bara" stödjer 2 kärnor medans Vista som operativ uttnyttjar alla 4a.

XP klarar Quad prollarna fint.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av bushman:

Om du vill spela crysis på very high måste du ha vista, för du behöver dx10 för att köra på very high. 64-bits är bästa... med en ny dator och i framtiden kommer det att vara vista 64-bit som gäller

Eller så tweakar man en speciell fil i Crysis (minns inte vad den hette) så kan man köra Very High.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar