high fidelity subwoofer driver (?)

Inaktiv
high fidelity subwoofer driver (?)

Sedan jag gjorde en systemåterställning på min dator så funkar inte min subwoofer till mitt 5.1 ljud.
Dum och virrig som jag är har jag antagligen slängt skivan med drivrutinen, sedan jag flyttade.
Jag sitter nu med ett burkigt ljud utan någon som helst bas.

Har ni några tips på vad jag ska göra? Jag har googlat och inte hittat någon nerladdningsbar drivrutin heller.
Köpa ny ljudanläggning känns helt onödigt egentligen.
Men är det de enda som kan göras så...

hötalar setet vi snackar om är:
Canyon CN-SP51

nj
Medlem

Högtalarna i sig ska väl inte behöva några drivrutiner, utan det handlar väl mer om att det är ditt ljudkort som behöver korrekta drivrutiner och/eller konfigureras korrekt.

Inaktiv

well,...
fick ju med en drivrutin för subwoofern :S

hur konfigurerar jag mitt ljudkort då? (helt okunnig om sådant här)

nj
Medlem

Du kan ju alltid kika runt på Canyons hemsida och/eller kontakta deras support om du inte hittar något.

Exakt hur du konfigurerar saker med ljudkortet beror väl lite på vilket ljudkort det är med.
Det brukar dock oftast följa med någon typ av kontrollpanel där man tex kan ställa in vad för typ av ljudsystem som är inkopplat (hörlurar, 2.0, 2.1, 5.1, mfl brukar vara standardinställningar) för att ljudkortet i fråga ska skicka ut korrekta signaler.

Inaktiv

jag har kollat in deras hemsida och de är lata nog och har inte laddat upp någon som helst drivrutin för deras ljudsystem. och jag även mailat men inte fått svar.

jag vet tyvärr inte vad ljudkortet heter då det sitter i moderkortet.

Jo jag har det och jag ställde inte det på 5.1 men icke. hjälpte inte alls.

Behöver tydligen drivrutin för subwoofern.
det medföljde en skiva med programvara där man kunde konfigurera sina högtalare,. men dum nog som ajg är har jag ju antagligen slängt den.

1
Skriv svar