Hjälp med skyddat nätverk!

Inaktiv
Hjälp med skyddat nätverk!

Hej.

Idag skulle jag fixa vårat närverk så att det blev skyddat. Jag gick in på routerns hemsida men förstod inte riktigt hur man skulle göra. I alla fall så hittar jag något som såg bra ut, jag klickade mig vidare men insåg inte att jag var på rätt ställe. Nu hade jag på något sätt lyckats få vårat nätverk skyddat men då blir jag ifrån koplad. När jag då ska ansluta igen ber den om nätverksnyckeln. Självklart hade jag inte tänkt på det och nu sitter jag här på grannens nät och försöker lista ut hur jag ska göra. Det jag har testat är att gå in på Kontrollpanelen/Näterks- och Internet-Inställningar/Skapa ett trådlöst nätverk.
Jag trodde då att jag hade lyckats efter som att jag kunde göra min egna närverksyckel men självklart så funkade det inte.

Så nu undrar jag om någon vet hur man gör och skulle kunna hjälpa mig.

PS: Har en av de älsta Intel routrarna.

Medlem

Du måste gå på på datorernas nätverks inställningar också och där välja samma kryptering som routern har typ wep wpa eller wpa2 sen slå in samma lösen som du angav i routern.

wpa 2 är den bästa (säkraste krypteringen) av dom du kan välja men tänk på att du måste välja samma som du valt för routern när du configurerade den.
Men eftersom din router inte är så ny så kanske du bara kan välja wep.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

alla kort klarar inte av WPA heller, mitt gamla Compaq kort jag har till den bärbara klarar bara WEP om jag inte minns fel, den klarar bara 64bit och inte 128bit också.

Inaktiv

Silenz,

Problemet är att jag inte har nätverksnyckeln, om det är det du menar med "lösen".
Hur gör jag då?

Medlem
Skrivet av Goth:

Silenz,

Problemet är att jag inte har nätverksnyckeln, om det är det du menar med "lösen".
Hur gör jag då?

Ok det finns troligen en reset knapp på din router.
Kolla om det finns nåt litet hål bakom den typ 4mm-5mm stort och finns det ett så måste du hitta nåt smalt att trycka in där och håll sen den tryckt mot reset ca 5-10 sek så brukar alla lampor blinka till när den är resetad


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Om du inte ändrade lösenordet när du fixade skyddat nätverk borde ju det lösenord som finns i routerns instruktionsbok fungera. Alltså routerns "default" lösenord. Tror att det brukar vara "password" på de flesta routrers.

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Om du inte ändrade lösenordet när du fixade skyddat nätverk borde ju det lösenord som finns i routerns instruktionsbok fungera. Alltså routerns "default" lösenord. Tror att det brukar vara "password" på de flesta routrers.

lösenordet till nätverket alltså, inte till admin

Inaktiv

Förlåt, vad jag menade var nätverkets lösenord inte routerns.

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Förlåt, vad jag menade var nätverkets lösenord inte routerns.

Lösenord till nätverk är inte "password", WEP nycklar är "0584938892"(massa siffror alltså)

Inaktiv

Rätt, tänkte fel.

1
Skriv svar