Aliens vs. Predator förbjuds i Australien

Robot
dmn
Medlem
Aliens vs. Predator förbjuds i Australien

Haha, ja jisses.

Medlem

Tänk, de kanske är rädda att de gamla generna från mördare, rånare och sådant väcks till liv?
Alla vet vi ju att den gamla än extraknäckte som fångvårdsanstalt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hahaha, så jävla löjligt... vafan händer här i världen egentligen? -.-

Medlem

Konstigt att folk piratkopierar........

Medlem
Skrivet av Loxus:

Konstigt att folk piratkopierar........

Vadå , piratkopierar folk bara i Australien?

Medlem

Känns som FZ spelar lite med samma kort som AB, sensationsnyheter.
Ni vet att dom som läser här blir upprörda när dom gör så här, ändå rapporterar ni varje gång det händer.
"Crimecraft", men har någonsin hört talas om det? Jag har aldrig sett er skriva om det innan i alla fall.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Medlem

Vadå "en åldersmärkning i landet, vilket i praktiken också hindrar det från att säljas"? Sätts åldersgränsen till 70 år eller vad är det frågan om? En vanlig 18årsgräns borde väl räcka?

Sen kan man väl ändå lansera spelet via typ Steam, so who cares?

Medlem
Skrivet av IcePillow:

"Crimecraft", men har någonsin hört talas om det? Jag har aldrig sett er skriva om det innan i alla fall.

Jag hörde talas om det på FZ.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vadå "en åldersmärkning i landet, vilket i praktiken också hindrar det från att säljas"? Sätts åldersgränsen till 70 år eller vad är det frågan om? En vanlig 18årsgräns borde väl räcka?

Sen kan man väl ändå lansera spelet via typ Steam, so who cares?

Australiens högsta åldersmärkning är 15+, så alla spel rekommenderade från 18 år i övriga världen bannas ofta där nere.

Det är förbjudet att sälja spel som inte fått en åldersrekommendation, inte ens Steam får sälja.
Enda sättet en Australiensare kan få tag på spelen är genom att importera eller möjligtvis köpa det över internet via proxy.

Inaktiv

alltid lika trevligt med länder som leker dagismamma och behandlar sina invånare som om dom vore småbarn.

Medlem
Skrivet av Plimp:

http://www.youtube.com/watch?v=20QvHpwHb3s som den här parodin på l4d 2

Hahaha.

Som sagt. Censur är inte en del av en väl fungerande demokrati. Ergo, Australien är inte en väl fungerande demokrati.

Inaktiv

Jag tvivlar på att folket i australien vill ha det såhär. Censur är varken demokratiskt eller särskilt effektivt - australien har knappast lägre brottslighet eller färre "sjuka" brott än några andra länder. Det är ett gäng moralister som hänger i riksdagen. Parlamentarism är inte demokrati.

Medlem

Löjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ja va kan man säga.

Medlem

Rätt mesiga dom blivit dom där australienarna, med tanke på att dom härstammar från en massa kriminella.

Medlem

Vad jag hört så saknar australien väll helt och hållet 18 års åldersgräns för spel så därför förbjuds de.

EDIT: som Insomniac sade.

Medlem

Ja, och om vi inte är vaksamma får vi samma censur här i Sverige !
Håll ögonen öppna efter moraltanter och censurtokiga politiker som tycker att kontrollsamhälle är det enda säkra valet *ryser*


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Trodde att aussies var mer tåliga än vad dem visat den senaste tiden

Medlem

Så jävla sorgligt, tycker synd om Australiens invånare!

Medlem

Hade blivit chockad om de inte förbjudit spelet där nere. Nu är dårarna där i alla fall lite konsekventa.

the evil dr. censure strikes again:(


signatur

the enemy of my enemy is my friend

Inaktiv
Inaktiv

Måste va Kina som i skuggorna kontrollerar Australien som en lydstat.

Inaktiv

haha undra vad de kommer att säga om postal då hahah

Medlem
Medlem

Suck... sätt en 18-årsgräns på spelet och sälj det, för tusan. Censur behöver inte vara av ondo, då det helt klart finns saker som barn inte behöver se, men att hindra vuxna människor från att köpa vad helst de önskar (inom gränserna för modern västerländsk lag) är idiotiskt.

Medlem

dom är ju inte kloka där borta, värre än tyskland för fan.

12
Skriv svar