Afghanistan-krigande nästa höst

Robot
Avstängd
Afghanistan-krigande nästa höst

Medal of Honor!? Fan va grymt, de tidigare har faktiskt varit jävligt underhållande

Medlem

Efter MW2 så är det väl öppet mål för första bästa krigspangare i mitt tycke i alla fall. Men att kopiera IWs koncept känns ju inte helt lyckat, själv satsar jag mina kort på DICE.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Tidpunkten verkar vara väldigt väl planerad. MW2 har börjat mattas av och folk längtar efter något nytt. Men det är 6-7 år sedan MoH var världens bästa SP-shooter och för att återta den tronen måste de göra något helt nytt. Det är svårt att få fans att lämna en inarbetad plattform, men EA har chansen, helt klart. Det är helt upp till dem. Att göra en bättre SP-upplevelse än MW2 bör inte vara helt omöjligt med deras resurser. Och ska de bli världsbäst i MP så tror jag ingen är mer lämpad än DICE att göra ett försök.

Medlem

Slutsats: Call of Duty börjar snart falla på eget grepp och upprepningar. Jag tror att om två år kommer EA vara vinnaren. Men IW kommer komma tillbaka, var så säkra.

Medlem

Bara de har dedikerade servar kommer jag stödja dem.

Medlem

jag hoppas som fan på detta och Battlefield

Medlem

Utan tävling händer ingen ordentlig utveckling så jag ser detta som en positiv sak att EA försöker ta över krigstronen.

Medlem

Hoppas det blir lite mera krigssimulering än arkadpangare!

Edit: Älskar bilden med skäggiga snubben, ser så jävla rå ut.

Finns lite mer info här:
http://www.gamecore.se/article/nyhet/nya_medal_of_honor_avtac...

"Medal of Honor kommer att utspela sig i dagens Afghanistan och fokuserar på de s.k. Tier 1 Operators, en typ av supersoldater som är involverade i amerikanska militäroperationer världen över"
"Utvecklingsteamet har arbetat väldigt nära med Tier 1 Operators från US Special Operations Community ända sedan tidiga stadier i utvecklingen för att skapa den mest autentiska moderna krigsupplevelsen."

Inaktiv

känn som om detta faktiskt kommer va rätt så bra faktiskt kommer nog ligga lika med modern warfare 2 blir nog ett köp

Medlem

Blir helt klart ett köp. Hoppas verkligen att det når upp till klass med mohaa, det var så sjukt underbart att spela på sin tid, MP såval som SP.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Efter MW2 så är det väl öppet mål för första bästa krigspangare i mitt tycke i alla fall. Men att kopiera IWs koncept känns ju inte helt lyckat, själv satsar jag mina kort på DICE.

DICE gör Multiplayer delen till Medal of Honor för övrigt.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hoppas det blir lite mera krigssimulering än arkadpangare!

Edit: Älskar bilden med skäggiga snubben, ser så jävla rå ut.

Finns lite mer info här:
http://www.gamecore.se/article/nyhet/nya_medal_of_honor_avtac...

"Medal of Honor kommer att utspela sig i dagens Afghanistan och fokuserar på de s.k. Tier 1 Operators, en typ av supersoldater som är involverade i amerikanska militäroperationer världen över"
"Utvecklingsteamet har arbetat väldigt nära med Tier 1 Operators från US Special Operations Community ända sedan tidiga stadier i utvecklingen för att skapa den mest autentiska moderna krigsupplevelsen."

Supersoldater? De får det att låta som om det var genetiskt förbättrade supermänniskor ala universal soldiers, tier 1 är ju SFOD-D och Army SF.

Men är inte det här den tredje gången den här nyheten publiceras?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av FL3JM:

Hoppas det blir lite mera krigssimulering än arkadpangare!

Edit: Älskar bilden med skäggiga snubben, ser så jävla rå ut.

Finns lite mer info här:
http://www.gamecore.se/article/nyhet/nya_medal_of_honor_avtac...

"Medal of Honor kommer att utspela sig i dagens Afghanistan och fokuserar på de s.k. Tier 1 Operators, en typ av supersoldater som är involverade i amerikanska militäroperationer världen över"
"Utvecklingsteamet har arbetat väldigt nära med Tier 1 Operators från US Special Operations Community ända sedan tidiga stadier i utvecklingen för att skapa den mest autentiska moderna krigsupplevelsen."

Supersoldater? De får det att låta som om det var genetiskt förbättrade supermänniskor ala universal soldiers, tier 1 är ju SFOD-D och Army SF.

Men är inte det här den tredje gången den här nyheten publiceras?

Den soldaten finns ju i verkligheten, kallas Cowboy och var med Army SF i Afghanistan 2002. De är i alla fall väldigt lika.

http://kotaku.com/5417604/medal-of-honor-soldier-evokes-real-...

Medlem
Skrivet av Hagman:
Skrivet av simulacra:
Skrivet av FL3JM:

Hoppas det blir lite mera krigssimulering än arkadpangare!

Edit: Älskar bilden med skäggiga snubben, ser så jävla rå ut.

Finns lite mer info här:
http://www.gamecore.se/article/nyhet/nya_medal_of_honor_avtac...

"Medal of Honor kommer att utspela sig i dagens Afghanistan och fokuserar på de s.k. Tier 1 Operators, en typ av supersoldater som är involverade i amerikanska militäroperationer världen över"
"Utvecklingsteamet har arbetat väldigt nära med Tier 1 Operators från US Special Operations Community ända sedan tidiga stadier i utvecklingen för att skapa den mest autentiska moderna krigsupplevelsen."

Supersoldater? De får det att låta som om det var genetiskt förbättrade supermänniskor ala universal soldiers, tier 1 är ju SFOD-D och Army SF.

Men är inte det här den tredje gången den här nyheten publiceras?

Den soldaten finns ju i verkligheten, kallas Cowboy och var med Army SF i Afghanistan 2002. De är i alla fall väldigt lika.

http://kotaku.com/5417604/medal-of-honor-soldier-evokes-real-...

Mjo, men det handlar nog om en Art Direction som de tagit för spelet, de kan ju ha använt "cowboy" som kunskapsresurs dock.
Det är ju inte så ofta som vanligt folk får se soldater som ser ut som hemlösa, men som ändå är ngra av världens bästa militära förmågor.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Äsch, synd att någon nämnde ordet "supersoldater"....lite lätt avtändande. Men förhoppningsvis betyder det inget för själva spelet.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Blir Givet Köp:up:

Medlem

Gillade Airborne men det var på tok för lite multiplayerbanor i det spelet och servrar


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Vet inte varför... men nutidstemat... som i Call Of Duty 4 och 6... och nu detta ... känns inte speciellt intressant faktiskt. WW2-temat är mycket mer underhållande. The Saboteur t.ex. är ett av årets spel för mig. Det kan aldrig bli för mycket WW2... hoppas de återvänder dit igen framöver.

Medlem

föregående medal of honor var super skoj i singel men multiplayer sög och buggfixar tog för lång tid samt för lite banor .
Hjälpte inte att det var lågt med folk online iaf sist jag kollade.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jaha konami fick inte kriga i irak men ea får köra afganistan?

kan det bero på att konami är japansk och kanske hadehaft med lite usa negativa delar medans ea ska glorifiera usa som räddarna i nöden?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

undrar om de kommer göra en avdankad korridorpangare, kan nog bli lite svårt med det öppna landskapet i den där opiumodlingen

Medlem

grymt!:) älskade airborne ser fram emot detta


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

föregående medal of honor var super skoj i singel men multiplayer sög och buggfixar tog för lång tid samt för lite banor .
Hjälpte inte att det var lågt med folk online iaf sist jag kollade.

Menar du att det laggde för dig? för mig så funkade det för det mesta. En bugg jag hatade var att det såg ut som nån sköt rakt genom väggen fast dom inte gjorde det. Ynkligt att ingen fixade felen. BTW det är ett spel som jag klarade mig bäst i. I COD är jag en slagpåse, ett exempel står jag i en grupp med folk så är det MIG alla idioter skjuter på. Sist blev jag så förbannad att jag raderade allt trots att jag var runt lvl 50


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

värkar bra men köper BF:BC 2 istället

Medlem

ojoj äntligen .. har ventat i så många år efter ett nytt MOHA!!! .. men spearhead är ju en classiker

Medlem
Skrivet av Molotov:

jaha konami fick inte kriga i irak men ea får köra afganistan?

kan det bero på att konami är japansk och kanske hadehaft med lite usa negativa delar medans ea ska glorifiera usa som räddarna i nöden?

yes och troligtvis.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Molotov:

jaha konami fick inte kriga i irak men ea får köra afganistan?

kan det bero på att konami är japansk och kanske hadehaft med lite usa negativa delar medans ea ska glorifiera usa som räddarna i nöden?

Konami kunde ha släppt spelet om dom hade velat men fegade ur. EA fegar tydligen inte ur.

Jag har gjort 12 månader i Afghanistan.

Jag förstår att många här i väst är Oikofobiker, men det förändrar inte det faktum att massor av människor i Afghanistan, vars liv har blivit bättre tack vare USA/Väst, inte håller med er i ert blinda självhat/hat mot väst/hat mot USA...
Kvinnor i Afghanistan har idag rätt till sjukvård/smärtlindring, utbildning, cykla, använda en kamera och kan faktiskt också gå ut och handla utan att bli misshandlade eller riskera dödsstraff. Man får till och med lyssna på musik utan att få sitt huvud avhugget på en fotbollsarena medans 12 tusen skäggiga män skriker koranverser.

Livet i Afghanistan är hårt, men folket är nu lite mer fria än dom var under Talibanerna.
Vi i väst gör vad vi kan, med våra liv som insatts, trots oikofobin som numera är norm.

1
Skriv svar