Spela spel över Hamachi på skolan

Inaktiv
Spela spel över Hamachi på skolan

Yo!

Har fått datorer på skolan och vi vill så gärna spela med dom över lan. Saken är den att IT-teknikerna på skolan har blockerat alla portar o skit i världen, så det funkar inte riktigt som det ska (är iofs inte förvånad).

Vi lyckades dock igår få igång hamachi och alla connectade till en server och ändrade som man hade fast ip och vi lyckades spela lite EU3! Gick jättebra, var skitkul osv. Idag efter skolan tänkte vi spela lite till, men det gick inte. Det gick inte att ansluta till nån server, oavsett vem som hostade den.

Igår när vi spelade kom hela tiden ett meddelande om att datorerna behövde uppdateras och det frågade om man ville göra det nu, eller vänta med att starta om datorn. Kan det ha något med saken att göra? Det vore isf konstigt, för att jag gissar på att andra på skolan har använt hamachi och de har ju datateknikerna inte reagerat på. Känns konstigt om att de såg att vi spelade på något vis och på så sätt stängde av hamachi. Kan tilläggas att vi har inställningarna på att vi ansluter med webbläsarens inställningar.

Snälla hjälp! Jag vill så gärna ena Storbrittanien, kolonisera Indien och krossa mina klasskamrater!

Tack på förhand!

1
Skriv svar