Windows Vista Produktaktivering

Inaktiv
Windows Vista Produktaktivering

Hejsan! jag har ett problem, jag har nyss fått hjälp av min kusin för att samman koppla mina hårddiskar så de kör i RAID, när man gör det försvinner förstås allting på datorn och jag hade redan installerat vista osv.

Nu har jag installerat datorn, vista och programmen igen och allt fungerar bra...

...förutom vista, lite då och då får jag upp ett felmeddelande från aktivitetsfältet att jag måste aktivera vista inom 30 dagar annars begränsas datorns kapacitet. Det står dessutom att min nyckel redan andvänds.

Någon som vet vad jag kan göra för att fixxa detta? Jag skulle vara evigt tacksam.

Medlem

Ring microsoft supporten så fixar dom det.


signatur
Inaktiv

kk, ere mircrosoft.se eller? e det gratis?

Medlem

"Ring" innebär "använd telefon", inte "gå till websida". Men numret står säkert på MS hemsida och det torde inte kosta mer än normal samtalstaxa.

Inaktiv

gick in på microsoft.se och kollade, kör ju hellre via e-mail men det kostade.. eller? man får det gratis om man skriver 90dagar efter man har aktiverat det första gången.

Medlem

numret till MS borde stå på själva produkt aktiverings sidan. det gör det iaf i XP om du väljer aktivering över telefon istället för internet.

Inaktiv

rgr, ska kolla

EDIT: Den här sidan har jag hittat, kostar va? fel sida kanske? http://support.microsoft.com/oas/default.aspx?ln=sv&
prid=10658&gprid=454998

EDIT2: Fixxade det, hittade ett kostnadsfritt nummer och så fixxade det sig, tack för all hjälp!

1
Skriv svar