Filmfil-konverterare

Inaktiv
Filmfil-konverterare

Hej!
Jag skulle behöva ett bra gratis program eller liknande som man kan använda för att konvertara sådana filer som används för att DVD-spelaren skall kunna spela upp filmen (vob. eller ts. format)
till MPeg4 eller avi tex.

Sedan om någon vet något bra program man kan använda för att redigera bort reklam etc från inspelat material från TV.

Hoppas någoon har en idé!

Inaktiv

Förlorade en hårddisk nyligen och allt på den men generellt visst finns det bra program men tyvärr desto fler dåliga. En del program konverterar bara några få filer trots att det ska gå med fler. Ibland om man har 10 stycken avi-filer så godkänner programmet kanske bara 2 och så vidare så ta reda på bra program på en gång så slipper du allt skit. Har inget rakt av i huvudet och kan inte kolla eftersom jag förlorade de bra. Har dock för mig att piratbyråns forum kan svara på det mesta ---->> http://piratbyran.org/?view=forum Lycka till.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

För ren videoredigering (klippa) så använder jag gärna VirtualDub om jag använder Windows. Fri mjukvara (både frihet och pris). Alla möjliga ut-format i AVI "container" (har själv inte använt annat än GPL xvid de senaste åren) inkluderat rå-format vilket skulle kunna vara att föredra om man vill komprimera om hela strömmen så oförstört som möjligt med ytterligare något program, men det kräver "en del" mellanlagringsutrymme. (uppskattningsvis ca 112 disk-GB per timma för PAL 720x576 för video-strömmen).

Det finns (fanns?) en gaffel vid namn VDubMod som läste MPEG1 streams. Jag vet inte om de hottade upp den till att även läsa MPEG2.

Audio är inte att förglömma, då man troligen ibland vill behålla 5.1. Det enda jag vet om den delen är namnen ac3/a52. Där har jag dock inte en aning om vad man använder.

I övrigt föreslår jag doom9.org.

Lycka till.

1
Skriv svar