Ha kvar sina steam spel efter omformatering?

Inaktiv
Ha kvar sina steam spel efter omformatering?

Tjenare! Jag ska precis omformatera min hårddisk, och då kommer ju allt att försvinna. SÅ!

Jag har tagit ner installations program för i princip allt som jag behöver osv, men hur fungerar det med mina steam spel? kommer mina spel vara kvar på mitt steam account eller måste jag kopiera någon speciell fil från steam mappen? isf, vilken?

Tack på förhand

Medlem

Dom är kvar på Steam Accountet, du behöver bara ladda ner dom sen eller installera från skiva om du har

Inaktiv

kk, hur laddar man ner dem igen? finns dem på "my games" eller?

nj
Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

kk, hur laddar man ner dem igen? finns dem på "my games" eller?

Ja, de kommer listas som ej installerade och om du högerklickar på dem så kan du välja att installera det så laddas spelet i fråga ner.
Så det enda du behöver hålla reda på är ditt användarnamn och lösenord.

Dock så måste du rota runt i din Steam-katalog och flytta på sparfiler om du vill spara sådant, för det ligger lokalt på din dator.
Om du har möjlighet så kan du alltid flytta hela din Steam-katalog till något annat ställe så sparas det du har installerat samt dina sparfiler så det bara är att flytta tillbaka allt igen, du behöver inte ens installera om Steam efter du installerat Windows på nytt utan det är bara starta Steam.exe som ligger i Steam-katalogen.

Inaktiv

har ju en ledig extern hårddisk som jag använder för just det! ska man flytta hela "steam" mappen i program eller någon enstaka fil?

Medlem

Hela mappen skrev han.

Medlem

Nu är det nog försent men jag brukar göra som så att jag flyttar endast SteamApps mappen så sparas alla inställningnar i spelen och du slipper installera om dom. På så sätt får man en fräsch Steam installation utan den gamla ClientRegistry.blob. Detta går ju givetvist fixa igenom att radera den och starta om Steam också.

(Lägger sig det inte något från Steam i registret när man installerar Steam?)

Inaktiv

Jag installerar Steam på en annan partition. Liksom andra större spel och en del program. Men som sagt enkelt att hämta den lilla Steam applikationen så drar den in spelen igen. Bara du kommer ihåg login namn och lösenord.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar