Kunna Surfa Säkert?

Medlem
Kunna Surfa Säkert?

Finns det något pogram som kollar upp sidan fall det finns spyweres eller liknande?
En som jag känner ska nämligen ha ett på sin dator.
Liksom fall man surfar in på en torrent-tracker sida kan man bläddra hur mycket som helst

Ja... Ni fattar viken...finns det?

EDIT: Fixat!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Jag har stora problem med att förstå vad det är du efterfrågar, så jag svarar på trådens rubrik:
Använd Firefox med NoScript-tillägget.

Citat:

Finns det något pogram som kollar upp sidan fall det finns spyweres eller liknande?
En som jag känner ska nämligen ha ett på sin dator.

Seriöst, va? Har någon spionprogram på datorn eller har han ett program som upptäcker spionprogram på datorn eller ett program som kollar ifall webbsidor innehåller malware? Och vad har torrentbläddrande med någonting att göra?

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Finns det något pogram som kollar upp sidan fall det finns spyweres eller liknande?
En som jag känner ska nämligen ha ett på sin dator.
Liksom fall man surfar in på en torrent-tracker sida kan man bläddra hur mycket som helst

Ja... Ni fattar viken...finns det?

EDIT: Fixat!

Jag fattar alla ord men inte dess sammanhang...

Medlem

Han menar att torrent sidor brukar ha många spyware/badware. Han vill säkert ha ngt program som gör det säkert att surfa på sidor med skadlig mjukvara/badware.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Ahaaa!!
Jag använder AVG antivirus och AVG spyware (betalar för spywareprogramet). Fungerar skitbra, dock är jag sällan ute på torrentsidor, men en hel del andra filnedladdningssidor som inte är 100% säkra. Skaffa Adaware också om du vill ha en bra spyware remover!

Inaktiv

Firefox webläsare räcker. Jag har hårdsurfat sådana sidor med Firefox och "viruset" fattar inte att man är där. Samma sidor med Internet Explorer med brandvägg etcetera igång så går viruset rakt in direkt. Efter någon timme med Firefox förstår man också hur mycket bättre och bekvämare den är. Men vill man slippa åka på skit när man surfar ska man INTE använda Internet Explorer. Beror ju också på att viruset är skräddarsytt för just IE.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Du måste ha en bra brandvägg och SPYWARE - detection tools, och annat smått och gott. Rekommenderar McAffee och deras Internet Security Suite, funkar bra utan att sega datorn för mycket...

Medlem

Köp ett Norton internet security 2008 som innehållar allt du behöver eller f-Secures 2008 motsvarighet.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar