EA vill ha tillbaka krigstronen

Ti.
Medlem
EA vill ha tillbaka krigstronen

GLHF

Inaktiv

Riccitiello har helt rätt tycker jag. Cod:s online är effektivt men inte kul. Inga fordon. Ingen taktik. Inga riktiga klasser. Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Inaktiv

"Han säger också att Battlefield: Bad Company 2 har stor chans att lyckas ännu bättre än Modern Warfare 2 när det släpps i mars nästa år, något vi är smått skeptiska till."

Bah! Jag tror samt hoppas att Bad Company 2 kommer bli bättre än COD: MW2. Tänk på den FrankJaeger skrev: Inga fordon. Ingen taktik. Inga riktiga klasser. Ett klart köp för mig iaf.

Medlem

Släpp ett nytt BRA SoF spel kanske? Eller är det fel storbolag jag tänker på?
Kanska ägs av Activition. Nu när jag tänker efter så funderar jag på om EA släppt så mycket krigsspel förutom BF serien.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det var bra längesedan någon shooter var "innovativ" så man får väl hoppas på kvalité i alla fall.

Medlem
Skrivet av FrankJaeger:

Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Spel som inte kräver någon skill blir populära.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Snälla, jag ber dom, förstör inte det vackra som finns kvar bara för att tjäna mera pengar på den stora massan. Jag vill inte se battlefield bli reducerat till ännu ett CS.

Snart kommer det vara allt som finns, CS och WOW i olika förpackningar. Fy fan säger jag bara.

Medlem

EAs Smack!, tur för dom att dom har kunniga utvecklare som dice, hoppas bara dom lyssnar på vad klan spelarna vill ha med.
som riktigt spectator mode som lovade till bf2 redan..

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Släpp ett nytt BRA SoF spel kanske? Eller är det fel storbolag jag tänker på?
Kanska ägs av Activition. Nu när jag tänker efter så funderar jag på om EA släppt så mycket krigsspel förutom BF serien.

Mja det var ju Raven och activision som stog för de spelen va?!:) Hade gärna sett ett nytt SoF fast med fet budget, det senaste var ju crap..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja BF har ju alltid varit mer klass på än coD. Så man hoppas mkt på BF BC2 i vår och intressant med MoH i höst.

Medlem

man kan alltid hoppas.
Cod har alltid känts lite som CS / quake i WW2 stil och nu MW stilen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

BC2 lär smeka sönder mw2.

Inaktiv

EA förstörde BF?

Enligt mig har BF spelen blivit sämre och sämre. 1942 är det enda spel som är riktigt bra. Med riktigt bra menar jag för sin tid, om det skulle patchas vidare tror jag det vore riktigt bra än idag.

All känsla i flygplan och helikoptrar osv förstördes totalt i BF2. Jag kommer ihåg då Desert Combat kom, det var typ omöjligt att flyga helikopter men sen när man lärde sig.. vilken känsla!

Spelet efter BF2142.. 2142 behövs det sägas mer? ett skämt.

BC1 kommer, console only? KK som om fps ska avnjutas på konsoll istället för pc..

Jag hoppas att EA/Dice tänkt om och lyssnar mer på communityt och gör ett spel som är lika bra publik som i tävlingspel.

Sen hoppas jag att istället för att producera ett nytt spel varje år så satsar man mer på ett med patchar osv.

Medlem
Skrivet av PeanutWz:

EA förstörde BF?

Enligt mig har BF spelen blivit sämre och sämre. 1942 är det enda spel som är riktigt bra. Med riktigt bra menar jag för sin tid, om det skulle patchas vidare tror jag det vore riktigt bra än idag.

All känsla i flygplan och helikoptrar osv förstördes totalt i BF2. Jag kommer ihåg då Desert Combat kom, det var typ omöjligt att flyga helikopter men sen när man lärde sig.. vilken känsla!

Spelet efter BF2142.. 2142 behövs det sägas mer? ett skämt.

BC1 kommer, console only? KK som om fps ska avnjutas på konsoll istället för pc..

Jag hoppas att EA/Dice tänkt om och lyssnar mer på communityt och gör ett spel som är lika bra publik som i tävlingspel.

Sen hoppas jag att istället för att producera ett nytt spel varje år så satsar man mer på ett med patchar osv.

Eh EA hade väl ändå ett finger i första spelet med? Och 2142 är ju bra mycket bättre än BF2, där träffar man ju helt okej åtminstone..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bad Company har inte en chans mot MW. Vem fan vill spela en shooter där man är värdelös om man inte råkar fått tag på en tank eller jet? Infanteri krig är det om är kul, om jag vill kriga i fordon vill jag sitta i en Mech


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av Jestrix:

Bad Company har inte en chans mot MW. Vem fan vill spela en shooter där man är värdelös om man inte råkar fått tag på en tank eller jet? Infanteri krig är det om är kul, om jag vill kriga i fordon vill jag sitta i en Mech

Eh va? Det är väl ett par miljoner med tanke på hur bra battlefield serien har sålt..?!?!??!??!??!?!?????????????????????


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av Jestrix:

Bad Company har inte en chans mot MW. Vem fan vill spela en shooter där man är värdelös om man inte råkar fått tag på en tank eller jet? Infanteri krig är det om är kul, om jag vill kriga i fordon vill jag sitta i en Mech

Flygplan finns inte i BC Bara för att du sitter i stridsvagn är du inte odödlig. Fast fel finns det i BC ändå som jäkligt störde. :evil:

Medlem

hehe dom kanske ska släppa bra spel och inte släppa förstörda verisoner av äldre lyckade idéer.

Medlem

MW2's MP är bland det sämsta jag lirat på ganska många år.

Jag tror BC2 kommer att ge MW2 en rejäl match.

Medlem

han har rätt tror att Battlefield: Bad Company 2 kommer bli en riktigt stor succé


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Eh EA hade väl ändå ett finger i första spelet med? Och 2142 är ju bra mycket bättre än BF2, där träffar man ju helt okej åtminstone..

Ja, EA var med i bf1942 men då spelet blev så populärt så förstörde EA resten av spelen för att tjäna pengar.

Yes, BF2 är ett skämt, ibland undrar man om fienden ens har några hitboxar.

Angående bf2142 så ska laservapen och skit inte finnas i bf!

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av FrankJaeger:

Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Spel som inte kräver någon skill blir populära.

Fast o andra sidan så länge det är Fairplay så involverar ju det mesta skill även om du springer runt med 1v1 noob launchers så vinner den bästa eller hur? (iaf i en först till 10 match kan man ju inte gnälla på tur oavsett vapen)

Anyway så håller jag med EA bossen till viss del, Jag tror på BFBC2 som clan spel och pc spel , speciellt efter fiaskot med MW2 på pc sidan dock kommer det INTE sälja lika mycket som MW2 det är jag helt övertygad om.

Men det vore givetvis kul om det sålde röven av MW2, men tyvärr så är Battlefield som är ett ganska casual spel rena realismen VS ett spel som MW2, och nu har dem dessutom lockat till sig claner och även professionella lirares intresse.

Vi får se vart det benar iväg!

Medlem

MW2 = Roligt i 1 dag sen tröttnar man på samma jävla tugg
BF = Mer varierat + fordon och större banor och nu med att skjuta sönder allt man ser m.m.

BC2 kommer äga upp MW2 i brygga, För fan inte ens dedikerade servrar i MW2, Skitspelet består ju bara av lagg, lagg, lagg mer lagg och lite mer lagg..

Battlefield serien tycker jag har alltid varit bättre än Cod serien.

puss & kläm

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av NympH:
Skrivet av FrankJaeger:

Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Spel som inte kräver någon skill blir populära.

Fast o andra sidan så länge det är Fairplay så involverar ju det mesta skill även om du springer runt med 1v1 noob launchers så vinner den bästa eller hur? (iaf i en först till 10 match kan man ju inte gnälla på tur oavsett vapen)

Anyway så håller jag med EA bossen till viss del, Jag tror på BFBC2 som clan spel och pc spel , speciellt efter fiaskot med MW2 på pc sidan dock kommer det INTE sälja lika mycket som MW2 det är jag helt övertygad om.

Men det vore givetvis kul om det sålde röven av MW2, men tyvärr så är Battlefield som är ett ganska casual spel rena realismen VS ett spel som MW2, och nu har dem dessutom lockat till sig claner och även professionella lirares intresse.

Vi får se vart det benar iväg!

Jag är ganska trött idag så jag kanske läst fel men menar du att BF är mer casual än MW2? O.o
Är det någe spel på denna planet som är casual så är det MW2...

Medlem

alla vet ju att den ägs av id (inte activistion som dock ger ut spelen? )

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av NympH:
Skrivet av FrankJaeger:

Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Spel som inte kräver någon skill blir populära.

Fast o andra sidan så länge det är Fairplay så involverar ju det mesta skill även om du springer runt med 1v1 noob launchers så vinner den bästa eller hur? (iaf i en först till 10 match kan man ju inte gnälla på tur oavsett vapen)

Anyway så håller jag med EA bossen till viss del, Jag tror på BFBC2 som clan spel och pc spel , speciellt efter fiaskot med MW2 på pc sidan dock kommer det INTE sälja lika mycket som MW2 det är jag helt övertygad om.

Men det vore givetvis kul om det sålde röven av MW2, men tyvärr så är Battlefield som är ett ganska casual spel rena realismen VS ett spel som MW2, och nu har dem dessutom lockat till sig claner och även professionella lirares intresse.

Vi får se vart det benar iväg!

Jag är ganska trött idag så jag kanske läst fel men menar du att BF är mer casual än MW2? O.o
Är det någe spel på denna planet som är casual så är det MW2...

Läs om läs rätt, jag sade att Battlefield som i säg självt är ett ganska casual spel framstår som rena realismen vs MW2 då mw2 är så fjantigt , töntigt och orealistiskt och overkligt som det kan bli.. tror nog fan deadspace är mer trovärdigt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av NympH:
Skrivet av FrankJaeger:

Jag förstår fakitskt inte hur cod har blivit så populärt de tre sista spelen som släppts?

Spel som inte kräver någon skill blir populära.

Fast o andra sidan så länge det är Fairplay så involverar ju det mesta skill även om du springer runt med 1v1 noob launchers så vinner den bästa eller hur? (iaf i en först till 10 match kan man ju inte gnälla på tur oavsett vapen)

Anyway så håller jag med EA bossen till viss del, Jag tror på BFBC2 som clan spel och pc spel , speciellt efter fiaskot med MW2 på pc sidan dock kommer det INTE sälja lika mycket som MW2 det är jag helt övertygad om.

Men det vore givetvis kul om det sålde röven av MW2, men tyvärr så är Battlefield som är ett ganska casual spel rena realismen VS ett spel som MW2, och nu har dem dessutom lockat till sig claner och även professionella lirares intresse.

Vi får se vart det benar iväg!

Jag är ganska trött idag så jag kanske läst fel men menar du att BF är mer casual än MW2? O.o
Är det någe spel på denna planet som är casual så är det MW2...

Läs om läs rätt, jag sade att Battlefield som i säg självt är ett ganska casual spel framstår som rena realismen vs MW2 då mw2 är så fjantigt , töntigt och orealistiskt och overkligt som det kan bli.. tror nog fan deadspace är mer trovärdigt.

Ah ok då läste jag fel. My bad

Medlem

EA och Activision...jäkla skit företag om någon frågar mig


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

HAHAHA

Har de någonsin haft tronen? För mig är Call of Duty serien det riktiga köpet. Både Medal of Honor serien och Battlefield saknar något...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar