Reforce till Vista?

Medlem
Reforce till Vista?

Har precis installerat Vista Ultimate x86 hemma.
Och mitt i allt confande med datorn så ville jag testa och se hur gamle Q2 smider sig under Vista.
Startade och blev nästan blind av 60hz som tvingades. Quit och nerladdning av Reforce nästa.
Men det fungerar ju för tusan inte?
Får nått felmeddelande när jag skall tvinga min "overrides". Står något om att den inte kan registrera mina inställningar. Googlade lite snabbt och såg att jag inte var den enda med problemet. Hittade dock aldrig något svar.
någon som vet vad man kan göra?

Medlem

Eftersom ingen har svarat så har ni väl samma problem. Jag har i alla fall löst det. Wünderbar!

Medlem

Inte för att jag behöver det, men säg gärna hur också så även andra kan dra nytta av det.

Medlem

Tanka hem RefreshLock 1.10, tror det är rätt verre.
Sedan så får man ha programmet idlande i aktivitetsfältet när man ställt in. Alltså, stänger du av programmet så försvinner dina overrides.

Inaktiv

Då Q2 bara ställer om skärmupplösningen (det finns inte ens källkod i Q2 för att ändra svepfrekvens) så innebär detta att Vista automagiskt väljer 60Hz för OpenGL.

Finns "dxdiag" kvar i Vista? Om Ja, finns fliken "More Help" som har en knapp "Override" kvar för att tvinga fram en annan svepfrekvens?

1
Skriv svar