EA vill ha tillbaka krigstronen

Medlem

Quake va perfektion ... alla jävla wanabe realistiska mer eller mindre är bara skräp om du frågar mig ... nej ...

ID äger fortfarande den tronen och lär göra det ett tag till.

Medlem

innovation och kvalité går inte ihop med EA.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det slår inte MW2 - jag vet!

Medlem
Skrivet av Exim:

Quake va perfektion ... alla jävla wanabe realistiska mer eller mindre är bara skräp om du frågar mig ... nej ...

ID äger fortfarande den tronen och lär göra det ett tag till.

Dumt att jämföra dessa spel med Quake tycker jag, bara för att dom alla råkar vara FPS så betyder det ju knappast att dom har något med varandra att göra.

Av samma anledning vill jag inte se BF (och codename eagle dess för innan) bli mer like CoD.

Variation är knappast en dålig grej, hade tyckt det vore lika tråkigt om alla FPS spel skulle sträva efter att vara likt quake/UT eller BF för den delen.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Exim:

Quake va perfektion ... alla jävla wanabe realistiska mer eller mindre är bara skräp om du frågar mig ... nej ...

ID äger fortfarande den tronen och lär göra det ett tag till.

Dumt att jämföra dessa spel med Quake tycker jag, bara för att dom alla råkar vara FPS så betyder det ju knappast att dom har något med varandra att göra.

Av samma anledning vill jag inte se BF (och codename eagle dess för innan) bli mer like CoD.

Variation är knappast en dålig grej, hade tyckt det vore lika tråkigt om alla FPS spel skulle sträva efter att vara likt quake/UT eller BF för den delen.

Exakt, och även sen när har realism nåt att göra med Quake ?, själv njuter jag av alla möjliga typer av spel, gillar speciellt Simulatorer och Sience Ficition personligen , men lirar Battlefield och Cod som clanspel då dessa är perfekta för just detta.

Medlem

Jag tror mycket av MW2s framgång beror just på att det är ganska "enkelt". att det inte finns massa klasser eller fordon utan man bara kör på. Sen säger jag itne att det är bättre men jag tror många gillar att det är lite "enklare" att spela. Jag gillar MW2 och jag ser fram emot BC2.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tpiom:

HAHAHA

Har de någonsin haft tronen? För mig är Call of Duty serien det riktiga köpet. Både Medal of Honor serien och Battlefield saknar något...

MMM spelglädje, dedikerade servrar, möjlighet att utvecklas och möjlighet till mer taktiskt spelande.... eller nä just ja det är ju tvärtom >_>

Medlem

HaHa!!! Inte en chans att EA lyckas slå ut MW2. Mw2 är utan tvekan det bästa spelet någonsin, helt galet roligt multiplayer och helt underbart singelplayer, framför allt när man får slakta civila

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

HaHa!!! Inte en chans att EA lyckas slå ut MW2. Mw2 är utan tvekan det bästa spelet någonsin, helt galet roligt multiplayer och helt underbart singelplayer, framför allt när man får slakta civila

Det va det mest idiotiska påståendet jag någonsin varit med om. Bästa spelet någonsin? Ja herre jisses säger jag bara.

Skrivet av DeSStroyer:

framför allt när man får slakta civila

Dock är det just sådana som dig spelet riktar sig till... vad du är för en typ låter jag dock vara osagt

Medlem

Smaken som baken säger jag bara. Modern Warfare 2 är ett bra spel, mycket bra faktiskt, men jag föredrar möjligheten att kunna sitta en pansarvagn och meja ner folk. Eller kanske en få flyga en helikopter själv. Så BC2 blir det för min del. (Dessutom är ljudet så fruktansvärt bra i BC2, det bygger på inlevelsen otroligt mycket enligt mig.)

Men som jag sa i början, smaken som baken. Finns säkert de som inte håller med och det är väl helt okej.

Vem bryr sig Om starcraft 2 kommer ut nästa år så är alla andra spel körda.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag är mycket skeptisk på att de kommer att alå MW2, men fy så jävla underbart det skulle vara om de gjorde det!

Medlem
Skrivet av Tpiom:

HAHAHA

Har de någonsin haft tronen? För mig är Call of Duty serien det riktiga köpet. Både Medal of Honor serien och Battlefield saknar något...

I början av 2000-talet ägde Medal of Honor hela shootergenrén. Call of Duty var bara den lilla uppstickaren. Man kan nog säga att det var först med Call of Duty 2 som de tog över tronen, men då hade det redan kommit hela 9 (!) MoH-spel innan dess.

Medlem

En sak jag funderar på länge, varför blåser m inte liv i konceptet med renodlade multiplayerspel igen? Det är fortfarande många som inte är intresserade av multiplayer, och varför ska vi betala för ett halvt spel? Istället för två halva SP/MP-spel som i fallet MW2 så hade det varit bättre med ett renodlat SP-spel för de som verkligen älskar storydrivet spelande och ett renodlat MP-för de som bara vill röja. Det känns ju klockrent tycker jag så blir all nöjda.

Medlem

En sak jag funderar på länge, varför blåser m inte liv i konceptet med renodlade multiplayerspel igen? Det är fortfarande många som inte är intresserade av multiplayer, och varför ska vi betala för ett halvt spel? Istället för två halva SP/MP-spel som i fallet MW2 så hade det varit bättre med ett renodlat SP-spel för de som verkligen älskar storydrivet spelande och ett renodlat MP-för de som bara vill röja. Det känns ju klockrent tycker jag så blir all nöjda.

12
Skriv svar